پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
همزمان با فرارسیدن فصل سرما، فازهای 15 و 16 پارس جنوبی درحالی در عسلویه به صورت رسمی افتتاح می شود که اضافه شدن گاز آن سهم بسزایی در تامین نیاز داخل و تثبیت وضعیت صادرات گاز دارد.

شعارسال: بالاخره شماره معکوس برای افتتاح رسمی فاز 15 و 16 پارس جنوبی به پایان رسید تا یکشنبه آینده طی مراسمی با حضور کاظم وزیری هامانه قائم مقام وزیر نفت و سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) این اتفاق رخ دهد.

بر اساس برآوردهای انجام گرفته با آغاز بهره برداری و تولید گاز طبیعی و سایر محصولات گازی در طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی، سالانه معادل 6 میلیارد دلار درآمد برای اقتصاد کشور حاصل می شود.

راه اندازی تمامی تاسیسات فراساحلی و پالایشگاه ساحلی طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.

هدف از طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز پالایش شده به منظور تامین سوخت و خوراک مورد نیاز مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی، تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی و 400 تن گوگرد برای صادرات به بازارهای جهانی، تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع برای صادرات و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی به ویژه مجتمع های پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن غرب است.

قرارداد ساخت پالایشگاه این دو فاز بین شرکت ملی نفت ایران به عنوان کارفرمای اصلی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به عنوان مسوول بخش خشکی و نماینده پیمانکاران در طرح و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به عنوان مسوول بخش دریا منعقد شده بود.

همچنین قرار بود که ساخت سکوها و سازه های دریایی از سوی دو شرکت ایزوایکو و صف با نظارت شرکت تاسیسات دریایی انجام و ساخت لوله های دریایی و مدیریت بخش دریا نیز به طور مستقیم بر عهده شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی باشد، اما به دلیل تحریم های اعمال شده علیه شرکت تاسیسات دریایی و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) این دو پیمانکار در سال 1389 از این پروژه ها خارج شدند و در نهایت شرکت نفت و گاز آریا شهاب مسوولیت این پروژه را بر عهده گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از حبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 24آذر1394، کدخبر: 4570: www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین