پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
مسجد صاحب الزمان - عجل الله تعالی فرجه الشریف- در 6 کیلومتری شهر مقدس قم و در دامنه کوه دو برادران و ابتدای جاده قم به کاشان واقع شده است.

شعار سال: مسجد مقدس جمکران در سال 373 ه.ق. به دستور حضرت بقیه الله (عج) ساخته شد و در طول قرون مکرر مرمت و تجدید بنا شده است.


شیخ حسن بن مثله جمکرانی می گوید: من شب سه شنبه، 17 ماه مبارک رمضان سال 393 قمری در خانه خود خوابیده بودم ناگاه، جماعتی از مردم به در خانه من آمدند و مرا از خانه بیدار کردند و گفتند برخیز و طلب امام مهدی علیه السلام را اجابت کن که تو را می خواند.


آن ها مرا به محلی که اکنون مسجد (جمکران) است آوردند. چون نیک نگاه کردم، تختی دیدم که فرشی نیکو بر آن تخت گسترده شده و جوانی سی ساله بر آن تخت، تکیه بر بالش کرده و پیروی هم پیش او نشسته است، آن پیر حضرت خضر علیه السلام بود. پس آن پیر مرا بنشاند.

حضرت مهدی علیه السلام مرا به نام خود خواند و فرمود: برو به حسن مسلم (که در این زمین کشاورزی می کرد) بگو این زمین شریفی است و حق تعالی آن را از زمین های دیگر برگزیده است و دیگر نباید در آن کشاورزی کنند.

حسن بن مثله گفت: یا سیدی و مولای، لازم است که من دلیل و نشانه ای داشته باشم و الا مردم حرف مرا قبول نمی کنند، آقا فرمود: تو برو و آن رسالت را انجام بده، ما خودمان نشانه هایی برای آن قرار می دهیم و پیش سید ابوالحسن برو و به او بگو حسن مسلم را احضار کند و سود چند ساله را که از زمین به دست آورده است وصول کند و با آن پول مسجد را بنا کند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قم شهر، تاریخ انتشار: - ، کد مطلب: - ، www.gomshahr

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین