پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
سخنگوی کمیته سیاسی فراکسیون امید معتقد است اظهر من الشمس است که نباید از بیت‌المال برای تبلیغات استفاده کرد اما معلوم است کسی نمی خواهد توجه کند کاندیداها چطور تبلیغ می‌کنند.

شعارسال: قاسم میرزایی نیکو  درباره تبلیغات غیرقانونی برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری می‌گوید: قانون در جاهای مختلف اشاره کرده است که نباید از بیت المال برای تبلیغات استفاده کرد. حتی در شوراها داریم یک نفر که برای خودش تبلیغات می کند، باید مشخص کند از کجا پول می آورد. اگر زد و بند می کند وضعیت چطور است. درباره کسانی که رای می خرند و رای می فروشند نیز قانون وضعیت را روشن کرده است.

نماینده مردم دماوند در مجلس ادامه داد:‌ وقتی قانون در مورد انتخابات های کوچک اشاره کرده است، در انتخابات بزرگ تری مثل ریاست جمهوری نیز اظهر من الشمس است که نباید این کارها را کرد.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: حتی اگر قانونی در این باره نداشتیم هم همیشه روال و رویه همینگونه بوده است. رویه این بوده که از مسائل مختلف سوء استفاده نکنند.

میرزایی نیکو گفت: آقای شریعتمداری، آقای نجفی و... برای حضور در ستاد آقای روحانی استعفا کرده اند و دیگر به دفاتر خودشان نمی روند که شائبه استفاده از امکانات دولتی وجود نداشته باشد. دیگر مسئول سفرهای استانی رئیس جمهور آقای شریعتمداری نیست در حالی که دوره های قبل اینگونه نبوده است.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان و وزارت کشور به عنوان ناظر و مجری باید مراحل استفاده از بیت المال در تبلیغات را بررسی کنند. اما تا حالا شورای نگهبان هیچ ورودی نداشته است و این یکی از معضلات ماست.

وی با بیان اینکه شاید قانون صریح نباشد اما بر اساس هر فکری نباید از امکاناتی که در دست کاندیداهاست برای مصارف شخصی استفاده کرد، اظهار کرد: وقتی ماشین شخصی و بیت المال باید دوتا باشد، مشخص است که نباید کاندیداها از امکاناتی که در دست دارند، استفاده تبلیغاتی کنند. وقتی در یک کشور خارجی فردی به خاطر 70 لیتر بنزین زدن مجبور می شود استعفا دهد، معلوم است که اینجا نمی خواهند توجه کنند.

میرزایی نیکو گفت: من شنیده ام که برخی از ابزارهای مذهبی استفاده می کنند که اگر اینگونه باشد خیلی بد است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 4اردیبهشت1396، کدخبر: 657538: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین