پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
به طور حتم اين مردم بزرگ که سال ها فشار را تحمل کردند در طول اين يک سال مي توانند افق بهتري را ببينند به اين شرط که اميد مردم را تقويت کنيم و بتوانيم آنان را به آينده اميدوار کنيم.

شعارسال: محمدجواد ظريف روز سه شنبه در همايش جامعه جراحان ايران اظهار کرد: زماني که دنيا در برابر بزرگي مردم سرتعظيم فرود آورده و با عزت مردم ايران را خطاب قرار داده و رئيس جمهوري جديد آمريکا اعلام مي کند که ما در توافق هسته اي با ايران نتوانستيم به هيچ يک از خواسته هاي خودمان برسيم و کشورهاي منطقه اعلام مي کنند بخاطر برجام نمي توانيم با ايران رقابت کنيم، نياييم در تبليغات کوته نظرانه سياسي خود براي برخي منافعي که چند روزي بيشتر دوام نخواهد داشت عزت مردم را زير سوال ببريم.

وي تصريح کرد: امروز به رغم همه بدعهدي ها، ايرادها و فشارها ايران و ايراني سربلند است و هم در حوزه دانش پيشرفت ادامه دارد و هم معيشت مردم به سمت بهبودي است.

وزير امور خارجه ادامه داد: حتما فشارهايي که در هشت سال بر معيشت مردم وارد شد در مدت يک سال و چهار ماه که از پايان تحريم ها مي گذرد، قابل جبران نيست.

رئيس دستگاه ديپلماسي ايران تصريح کرد: به طور حتم اين مردم بزرگ که سال ها فشار را تحمل کردند در طول اين يک سال مي توانند افق بهتري را ببينند به اين شرط که اميد مردم را تقويت کنيم و بتوانييم آنان را به آينده اميدوار کنيم.

ظريف تاکيد کرد: عزت و اميد مردم را نشکنيد و حيثيت آنان را زير سوال نبريد.

وزير امور خارجه در ادامه سخنان خود از زحمات جامعه پزشکي کشور که به رغم همه فشارها، سختي ها، ناملايمات و تحريم هايي که در هشت سال دولت قبل تحمل نموده و سلامت مردم را تامين کردند، تشکر کرد.

ظريف افزود: در جهاني زندگي مي کنيم که اين جهان مهم ترين فرصت و چالش آن تغيير است، امروز در شرايطي هستيم که نمي توانيم با الگوهاي قديمي و تفکرات رسوب شده از دوران گذشته نسبت به حال و آينده خودمان و کشورمان تصميم گيري کنيم.

وي ادامه داد: در اين شرايط که ابزارها براي حضور و اقتدار تغيير کرده و روابط کنشگري در جامعه بين المللي دچار تحول و تغيير اساسي شده در چنين شرايطي عنصر پابرجا و دائمي براي اقتدار هر کشوري قبل و بيش از هر چيز مردم آن کشور هستند.

وزير امورخارجه همچنين گفت: مردم هستند که اقتدار دارند و پيشرفت توليد مي کنند و پيشگام توسعه هستند و خواست خودشان براي سربلندي و عزت و حضور و استقلال را بر ديگران تحميل مي کنند.

ظريف افزود: مردم هستند که با اتکا به آنها هر دولتي مي توانند در جهان با اقتدار و عقلانيت حضور پيدا کند.

وي خاطرنشان کرد: اين مردم شايسته احترام و خدمت هستند و به فرموده امام راحل ولي نعمتان ما هستند و کساني هستند که بايد در تمامي لحظات زندگي براي يک فردي که مسووليت پذيرفته همواره مهم ترين هدف و عامل تصميم گيري باشند.

وزير امور خارجه اظهارکرد: ما بايد براي مردم هزينه شويم نه اين که معيشت، آسايش و سلامت آنها هزينه شعارهاي ما شود.

ظريف يادآور شد: مردم مهم ترين قسمت سياست ما در داخل و خارج از کشور هستند، حقوق و سربلندي مردم بايد سرلوحه کار همه خدمتگذاران باشد نه تنها در زمان انتخابات به آنان توجه شود، شعارهاي مردم پسند نبايد تنها در چند روز و چند هفته پيش از انتخابات مطرح شود بلکه سياست مردم محور و خدمت به مردم و برداشتن بار از روي دوش مردم بايد به عنوان مهمترين عامل اقتدار کشور مدنظر قرار بگيرد.

وي تصريح کرد: مردم محوري شعار نيست، سياست است، اين سياست وقتي به حوزه روابط خارجي مي رسد به معناي اين است که شما خودتان را فداي آينده مردم کنيد نه مردم را فداي آينده سياسي خودتان کنيد.

وي ادامه داد: سياست مردم محوري وقتي به حوزه سلامت مي رسد اين است که شما خادم اين مردم باشيد و تلاش کنيد در حوزه سلامت مردم بيشترين بهره را ببرند و من از صميم قلب اعتقاد دارم که اين مبناي کار دولت تدبير و اميد و سياست خارجي ما بوده است.

رئيس دستگاه ديپلماسي يادآور شد که در شرايطي مسئوليت را به دست گرفتيم که تحريم هاي ظالمانه فشار عجيبي به مردم وارد کرده بود، مذاکرات نتيجه اي جز افزايش تحريم ها نداشت و بهانه اي در اختيار بدخواهان قرار گرفته بود که تحريم جديدي را بر مردم تحميل کنند.

ظريف خطاب به جراحان بيان کرد: در اتاق عمل ها ديديد که کوچک ترين ابزارهاي حفظ حيات و سلامت مردم خارج از دسترس شما بود و نياز داشتيد با تلاش، کوشش و مجاهدت اين کمترين ها را فراهم کنيد.

وي ادامه داد: ديديم که براي خريد دارو نيازمند توسل به انواع روش هاي دور زدن تحريم ها بوديم، به خريد داروهاي غيرمناسب و غير مفيد نيازمند بوديم و در 700 قلم داروي مورد نياز کشور کمبود داشتيم.

وزير امور خارجه تصريح کرد: در اين شرايط کسي بايد خطر مي کرد، خطر کردن و پذيرش ريسک در جهان کنوني يک ضرورت است اما پذيرش ريسک همراه با محاسبه نه پذيرش ريسک بدون محاسبه.

ظريف گفت: در جهاني زندگي مي کنيم که عوامل تاثيرگذار بر آينده مردم و کشورها همواره در حال تغيير است لذا يک کنشگر در صحنه بين المللي ناگزير است که با محاسبه و با علم به اين که نمي تواند براساس مدل هاي غربي و مدل هاي قبلي، آينده را ترسيم کند بتواند با حداکثر شجاعت و شهامت آينده اي که بهترين شرايط را براي مردم فراهم مي کند، ترسيم کرده و با محاسبه گري نه براي آينده خود بلکه براي آينده منابع ملي کشور تلاش کند.

ظريف افزود: رفتن به صحنه مذاکره براي اعلام مواضع يک کار است و رفتن به مذاکره براي رسيدن به نتيجه کار ديگري است.

وي ادامه داد: براي اعلام مواضع نياز به شهامت نداريد چون از جيب مردم خرج مي کنيد و مي توانيد همواره ادعا کنيد که ما مقاومت کرديم و نپذيرفتيم؛ آثار و عواقب نپذيرفتن ها و مذاکره بي فايده را مردم مي دانستند.

وزير امورخارجه يادآور شد: براي رسيدن به نتيجه نيازمند شهامت هستيم براي اين که بتوانيم مقداري از فشار را از روي دوش مردم برداريم.

ظريف افزود: چون مي دانستند انقلاب و کشوري که متکي به مردم خودش است و امنيت خود را از بيرون نمي گيرد و از درون دريافت مي کند و براي پيشرفت علمي نيازمند کامل به بيرون نيست و نمي توانند با تحريم و جنگ با آن مقابله کنند وارد مذاکره شدند البته اين ها به اين معنا نيست که جنگ يا تحريم خوب باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت1396، کدخبر: 20170509121039082: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
عزت پاسپورت کجاست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین