پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
مسئول گروه استهلال مرکز خراسان جنوبی گفت: هلال ماه مبارک رمضان توسط 11گروه استهلال فردا شب (جمعه) در استان رصد می شود.

شعار سال: حمیدرضا ناصری افزود: این گروه های رصدی در شهرهای قاین، نهبندان، فردوس، زیرکوه، بشرویه، سه قلعه، خضری دشت بیاض ، سربیشه و 2 گروه در بیرجند مستقر می شوند.
وی اضافه کرد: تمام گروه های استهلال در استان، فردا شب در صورت صاف بودن هوا، ماه را رویت می کنند و در صورت رویت روز شنبه نیز آغاز ماه مبارک رمضان خواهد بود.
وی ادامه داد: 2 گروه رصدی، یک ساعت قبل از غروب خورشید در ارتفاعات بیرجند مستقر می شود و عملیات رصدی را تا زمان غروب ماه ادامه می دهد.
ناصری با تاکید بر اینکه بر اساس محاسبات نرم افزارها، رویت هلال ماه مبارک با چشم مسلح در صورت صاف بودن آسمان امکان پذیر است، گفت: تلسکوپ، دوربین دو چشمی، دوربین عکسبرداری و نقشه برداری از جمله امکانات این تیم رصدی است.
وی با بیان اینکه در صورت رویت هلال ماه مبارک رمضان عکس نیز از هلال ماه نیز گرفته می شود، افزود: در هر گروه رصدی بین سه تا 10 نفر شرکت می کنند و پس از اتمام عملیات، نتایج به ستاد استهلال خراسان رضوی اعلام می شود.
وی افزود: همچنین یک تیم دانشجویی در رصد خانه دانشگاه بیرجند واقع در مزارکاهی هلال ماه را نیز رصد خواهند کرد.
مسئول ستاد استهلال پژوهشکده دانش آموزی جابربن حیان خراسان جنوبی هم گفت: عملیات رصد هلال ماه فردا شب توسط تیم رصدی این پژوهشکده در ارتفاعات بیرجند انجام می شود.
علی باقری، تلسکوپ، دوربین دو چشمی، لب تاب و نرم افزارهای لازم را از تجهیزات این گروه رصدی اعلام کرد و افزود: در این عملیات رصدی بیش از پنج نفر حضور دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کد مطلب: 82544362: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
فک کنم داره یواش یواش عید فطر هم می گذره و ماه رو ندیدن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین