پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اقتصادی نبودن کشت سبزی و صیفی در فضای باز گفت: با همکاری شرکت های اسپانیایی سازه های گلخانه ای پیشرفته ای در این استان احداث می شود.

شعار سال: ناصرحیدری پوری چهارشنبه اظهار کرد: زمینه احداث این نوع از گلخانه ها در سفر روز گذشته مدیران شرکت اسپانیایی' اینینسا گرین هاوس بیلدرز' به هرمزگان و بازدید آنان از توانایی های این استان فراهم شده است.
وی ، بابیان حجم زیاد خسارت های وارده به بهره برداران کشت های سنتی افزود: برای برون رفت از این مشکل و همچنین افزایش تولید در واحد سطح تنها راهکار، استفاده از کشت متراکم در قالب گلخانه ها و حذف تدریجی کشت غرقابی محصولات سبزی و صیفی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان ساخت: درنشست مشترک با اعضای ستاد گلخانه های این استان ومدیرشرکت اسپانیایی سازنده سازه های پیشرفته گلخانه ای قرار شد امسال 10هکتار سازه گلخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان رودان اجرا شود.
حیدری پوری، از اسپانیا بعنوان کشور پیشتاز در زمینه ایجاد گلخانه های پیشرفته و مقاوم در دنیا نام برد و گفت: با رایزنی های انجام شده و بازدید کارشناس شرکت اینینسا از وضعیت گلخانه های هرمزگان تصمیم داریم از تجربه و اطلاعات علمی آنها برای مطالعه ، اجرا و مسایل فنی بهره لازم را ببریم.
در ادامه این نشست مدیر بازرگانی شرکت اسپانیایی اینینسا نیز با تشریح فنی ساخت انواع گلخانه در شرایط مختلف آب وهوایی گفت : با توجه به شرایط اقلیمی و آب وهوایی هرمزگان ساخت گلخانه های گرمسیری ( تروپیک ) توصیه می شود.
پاسکال سانز افزود: گلخانه گرمسیری دارای ارتفاع کمتر از 5متر است و دارای دریچه هایی هستند که قابلیت پوشاندن به وسیله پلاستیک رادارد و فضای آن به گونه ای است که تهویه هوا بخوبی انجام می شود و در مقابل بادهای شدید و طوفان های تا سرعت 100کیلومتر در ساعت مقاوم هستند.
وی افزود : شرکت اینستا قبل از احداث سازه ها شرایط آب وهوایی استان را بررسی و در هر منطقه باتوجه به شرایط اقلیمی آن مکان اقدام به ساخت گلخانه مورد نظر می کند.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان سطح گلخانه های این استان 161هکتار با تولید سالانه 31هزارتن محصول ذکر شده است.
دراین اطلاعات از افزایش تولید در واحد سطح ، کاهش هزینه های تولید ، ماندگاری بیشتر محصول ، کیفیت بالای محصول و بازار پسندی محصولات تولیدی و کاهش مصرف آب و نهاده های کشاورزی از مهمترین مزایای کشت های گاخانه ای عنوان شده است.
از مهم ترین اقلام تولیدی گلخانه های هرمزگان می توان از خیار ، گوجه فرنگی ، بادمجان و فلفل نام برد.
میزان برداشت محصول گوجه فرنگی و خیار از هرهکتار گلخانه با 10تا 14برابر کشت سنتی و غرقابی به بیش از 300 تا 350تن می رسد.
از فروردین ماه سال گذشته تاکنون این برای دومین بار است که مدیران ساخت سازه های گلخانه ای با سفر به ایران از استان هرمزگان بازدید و در نشست های مشترک با رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان واعضای ستاد گلخانه شرکت می کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان هرمزگان (ایرنا)، تاریخ انتشار 3 خرداد 96، کد مطلب: 82543694: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
ان شاالله که خیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین