پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: توجه به منابع آب و خاک تنها راه رسیدن به تولید پایدار در بخش کشاورزی است.

شعارسال: نیازعلی ابراهیمی‌پاک در جلسه مشترک جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای قزوین که با حضور معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: آب و کشاورزی دو پدیده وابسته به هم هستند که برای پیشبرد اهداف کشاورزی و اقتصاد کشور باید به آن‌ها توجه ویژه شود.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی در بحث آب باید دلسوزتر از متولیان دیگر باشد تا بتواند از آب برای توسعه بیشتر بخش کشاورزی و تولید محصول بهره ببرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خواستار هماهنگی بیشتر بین آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی و همچنین لزوم وحدت رویه در صدور مجوزهای بهره‌برداری از منابع آبی شد.

ابراهیمی‌پاک همچنین خواستار همکاری بیشتر برای مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، صدور مجوز برای آبیاری نوین و موارد مشابه بخش کشاورزی شد و ادامه داد: توجه به منابع آب و خاک تنها راه رسیدن به تولید پایدار در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به مصوبه وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه واحدهای گلخانه‌ای بر تسریع در صدور مجوز آب و همچنین موافقت اصولی این واحدها تأکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: احداث واحدهای گلخانه‌ای علاوه بر کاهش مصرف آب، افزایش راندمان تولید محصول را به دنبال دارد.

به گفته ابراهیمی‌پاک، امسال 55 هکتار احداث گلخانه در دست بررسی است که در تلاش هستیم این میزان را تا 100 هکتار افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تشویق سرمایه‌گذاران در این بخش تسهیلات با نرخ سود 18 درصد به متقاضیان احداث گلخانه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین نیز در این جلسه گفت: کشاورزی بدون آب امکان‌پذیر نیست برای این منظور باید با همفکری و تعامل بیشتر در راستای تولید محصول حرکت کرد.

حمید قزوینی با قدردانی از طرح ابتکاری برگزاری جلسات مشترک بین جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی، خواستار همفکری و ارتباط نزدیک بین دو دستگاه متولی کشاورزی و آب شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی پایه اقتصادی کشور است، بر آمادگی این شرکت برای حفظ منابع آبی استان قزوین تأکید کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13دی1394، کدخبر: 13941013000130: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین