پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
امام جمعه بندرعباس گفت: نماز جمعه جای دعوا نیست و من اگر در حوزه‌ای کاری از دستم بر بیاید مضایقه نمی‌کنم و اصلا اگر من مدافع حقوق کارگران نبودم چطور می‌توانستم در این جایگاه نماینده ولی‌فقیه باشم.

شعار سال: آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: 14 خردادماه سالروز وفات ابرمردی است که توانست با اندیشه، توان و کلام خود مسیر یک ملت را تغییر دهد و تشییع پیکر او نشانه‌ای از پیوند عمیق ملت ایران با آن امام بزرگوار بود.

وی افزود: حرکت امام خمینی (ره) بی‌نظیر بود چرا که قیام او بر اساس اسلام بود و علاوه بر این بر نقش مردم در همه امور تأکید ویژه داشت.

امام جمعه بندرعباس با بیان این که باید به مناسبت 14 خرداد مساجد و شهرهای ما حال و هوای دیگری داشته باشند، خاطرنشان کرد: امام راحل با کلام خود ایران را تکان داد و هویت اصلی انقلاب ما با پرچمداری روحانیت بوده و باید مراقب بود تا برخی این کانون مهم را مورد حمله قرار ندهد و آن را نشکنند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در خصوص بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی استان هرمزگان، گفت: در این جلسه دو راه را برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی استان هرمزگان پیشنهاد دادم. اول این که باید مسؤولان تلاش کنند تا از طریق مجلس و دولت برای حل مشکلات اعتبار ویژه بگیرند و از راه دوم این که صنایع و کارخانجات بزرگ مجاور بندرعباس به این امر کمک کنند.

وی در همین زمینه ادامه داد: به عنوان مثال شرکت فولاد مبارکه حدود 52 میلیارد تومان به اصفهان کمک کرده و وقتی من این موضوع را شنیدم و پیگیر اختصاص کمکی به بندرعباس از سوی شرکت فولاد شدم، تنها 100 میلیون تومان کمک کردند. اگر این کمک‌ها حق نیست پس چرا به اصفهان کمک شده و اگر حق است پس چرا به بندرعباس و هرمزگان نمی‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان از نمایندگان استان در مجلس و استاندار خواست تا جایی که می‌شود برای توسعه هرمزگان و بخصوص بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی آن از مسؤولان عالی کشور کمک بگیرند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به ساخت مستندی با تکه‌های بریده شده از سخنان وی خطاب به کارگران، اظهار کرد: من این جملات را نه در دفاع از خودم بلکه برای دفاع از سنگر نماز جمعه بیان می‌کنم. 13 ماه قبل تعدادی از کارگران عزیز در نماز جمعه می‌خواستند احقاق حق کنند و من چند جمله را خطاب به آنان عرض کردم و هنوز هم مدافع همان سخنان خود هستم.

وی اضافه کرد: من به کارگران گفتم که جای این حرف‌ها در نماز جمعه نیست و اگر شکایتی دارید توسط جمعی از نمایندگان‌تان اعتراض خود را از طریق حضور در دفتر بنده و صحبت با هم پیگیری کنید و اگر قرار باشد هر هفته عده‌ای در نماز جمعه به شکایت از عده‌ای دیگر اعتراض کنند، اینجا تبدیل به میتیگ می‌شود و هر کسی بخواهد در محل نماز جمعه این کارها را انجام دهد، من جلوی او می‌ایستم و نمی‌گذارم.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: نباید نماز جمعه جای این کارها بشود. حتی چند سال قبل نیز برخی در محل نماز جمعه به بر علیه برخی مسؤولین شعار دادند و من برخورد کردم چرا که معتقدم در نمازجمعه نباید چنین کارهایی انجام شود.

آیت‌الله نعیم‌‌آبادی ادامه داد: در همان نماز جمعه‌ای که کارگران به نماز جمعه آمدند به نمایندگان آنها 5 بار تأکید کردم که اگر کاری هست به دفترم بیائید و من اگر کاری در زمینه رفع مشکلات‌شان از دستم بربیاید، مضایقه نمی‌کنم.

وی بیان کرد: چرا سنگر نماز جمعه را زیر سوأل می‌برید؟ چرا می‌کوبید؟ توبه کنید.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: من به کارگران بی‌احترامی نکردم. خیلی محترمانه به آنهایی که نماز جمعه را ترک کردند گفتم که خوش آمدید، مشرف فرمودید. چه کلامی محترمانه‌تر از این حرف‌ها می‌تواند باشد؟

آیت‌الله نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: بعد از 13 ماه چه هدفی از این کارها دارید که یک تکه از جملات من در نماز جمعه را جدا کرده‌اید و با آن مستند درست کرده‌اید و به سنگر نماز جمعه حمله کرده‌اید؟من از مسؤولان صدا و سیما می‌خواهم که چنین کاری نکنند و اجازه ندهند که برخی به سنگر نماز جمعه حمله کنند. نگذارید برخی به جان سنگر نماز جمعه بیفتند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تهمت‌های متعددی که تاکنون به او و مراسم نمازجمعه در بندرعباس زده شده، عنوان کرد: روزی می‌گفتند که من در نماز جمعه اجازه گفتن مرگ بر آمریکا را نمی‌دهم و روزی دیگر نیز می‌گفتند که من در نماز جمعه از انجمن حجتیه دفاع کردم اما این در حالی است که من در این نماز جمعه بندرعباس صدها خطبه در بیان جنایات آمریکا و اسرائیل خبیث و بر علیه استکبار جهانی خواندم و همین طور سلسله بحث‌های متعددی در دفاع از ولایت فقیه داشتم که در رسانه‌ها و مکتوبات نیز موجود است.

وی افزود: کسانی که این مستند را ساخته‌اند بدانند که مردم به اینلاطائلات توجهی نمی‌کنند و هرچه شما تلاش کنید حضور مردم در نماز جمعه بیشتر می‌شود و من اگر مدافع حقوق مردم و کارگران نبودم چطور می‌توانستم در این جایگاه نماینده ولایت فقیه باشم؟ شما اصل را مورد حمله قرار داده‌اید؟ چه می‌کنید؟ بس است دیگر.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در پایان همه را به تقوای الهی دعوت کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 13 خرداد 1396، کد مطلب: 13960312000530: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
0
واقعا موندم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین