پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
عربستان سعودی اعلام کرد که این اقدام برای حفاظت در برابر «تروریسم و افراط‌گرایی» لازم است. گفته می‌شود عربستان همه نیروهای قطری را از جنگ در یمن خارج کرده است.

شعار سال:منابع خبری اعلام کردند، دولت مستعفی یمن که با فرار از این کشور در عربستان سعودی مستقر شده‌ است، روابط خود را با قطر قطع کرده است.

به نقل از فرانس ۲۴، دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن در همراهی با کشورهای عربی اعلام کرد که روابط خود را با قطر قطع کرده است.

دولت مستعفی یمن همچنین تاکید کرد که این دولت از تمامی مواضع عربستان سعودی در خصوص این مساله به طور کامل حمایت می‌کند.

در همین حال، انصارالله یمن قطع رابطه کشورهای عربی با قطر را محکوم کرده است.

پیش از این عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با وارد کردن این اتهام به قطر که باعث بی‌ثباتی در منطقه می شود روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده‌ بودند.

این کشورها قطر را به حمایت از «گروه‌های تروریستی» از جمله اخوان‌المسلمین متهم کرده‌اند.

عربستان سعودی اعلام کرد که این اقدام برای حفاظت در برابر «تروریسم و افراط‌گرایی» لازم است. گفته می‌شود عربستان همه نیروهای قطری را از جنگ در یمن خارج کرده است.

عربستان اعلام کرده است که همه تماس‌های زمینی، دریایی و هوایی با قطر را قطع می‌کند و «همه کشورهای برادر و دوست را دعوت به چنین کاری می‌کند

پیشتر وزارت خارجه بحرین طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که روابط با قطر را قطع می‌کند و همه دیپلمات‌های قطری باید طی ۴۸ ساعت این کشور را ترک کنند.

همزمان مصر و امارات متحد عربی قطع روابط با قطر را در خبرگزاری‌های دولتی خود اعلام کردند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران، تاریخ انتشار 15 خرداد 96، کد مطلب: 542428:www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین