پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۵۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که کارمزد ۵ هزار تومانی برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری توسط کاریابی‌ها به تصویب رسیده است، گفت: در صورتی که هماهنگی‌های بین ‌دستگاهی به اتمام برسد واگذاری امور به کاریابی‌ها به طور سراسری اجرا خواهد شد.

شعار سال: مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که کارمزد ۵ هزار تومانی برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری توسط کاریابی‌ها به تصویب رسیده است، گفت: در صورتی که هماهنگی‌های بین ‌دستگاهی به اتمام برسد واگذاری امور به کاریابی‌ها به طور سراسری اجرا خواهد شد.

محمد اکبرنیا، مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌های منتخب سراسر کشور اظهار داشت: واگذاری امور بیمه بیکاری ابتدا به صورت پایلوت و کامل انجام شده است و منتظر انجام هماهنگی‌های لازم برای واگذاری رسمی امور تشکیل پرونده بیمه بیکاری به کاریابی‌ها هستیم.

وی افزود: در روند هماهنگی بین دستگاهی مشکلاتی به وجود آمد مبنی بر اینکه کارمزدهای دریافتی توسط کاریابی‌ها اخذ نشود در حالی که هر گونه واگذاری امور به بخش خصوصی مشمول هزینه می‌شود.

اکبرنیا با بیان اینکه امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌های بخش خصوصی واگذار می‌شود، گفت: در این باره نشست‌ها و جلسات متعددی در کارگروه‌های وزارت کار برگزار شد که در نهایت طبق قانون امور غیرحاکمیتی به کاریابی‌ها واگذار می‌شود.

این مقام مسئول وزارت کار با تأکید بر اینکه در مرحله پایلوت ثبت‌نام بیمه بیکاری هیچ گونه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، گفت: در حال اخذ مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسهیل روند واگذاری امور به کاریابی‌ها هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که هزینه در نظر گرفته شده برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری توسط کاریابی‌ها چه میزان در نظر گرفته شده است، گفت: هزینه ۵ هزار تومانی برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری سال گذشته به تصویب رسید، اما هر سال با توجه به نرخ تورم این میزان افزایش پیدا می‌کند.

اکبرنیا خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های لازم بین‌دستگاه‌ها واگذاری کامل امور غیرحاکمیتی تشکیل پرونده بیمه بیکاری به کاریابی‌ها واگذار شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فردا، تاریخ انتشار 21 خرداد 96، کد مطلب: 682426:www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین