پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
بر اساس پایش‌های صورت گرفته، شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله ضریب نفوذ اینترنت، تلفن همراه و . . . در استان بوشهر طی سال گذشته بهبود یافته است.

شعار سال: پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات بر اساس تبصره بند ۳ ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که هر سال انجام می‌شود.


در پایان هر سال شاخص‌های فناوری اطلاعات بررسی می‌شود که در سال ۹۵، استان بوشهر با کسب رتبه هشتم، جزو استان‌های خوب کشور بوده و در تمامی شاخص‌ها از جمله ضریب نفوذ اینترنت، تلفن همراه و... از میانگین کشوری بالاتر بود.

علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اظهار داشت: رشد بالای استان در خصوص توسعه نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه خصوصا در شهرها و مناطق روستایی از عوامل مؤثر موفقیت صورت گرفته در این پایشبود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر جمعیت با ۲۹۴ هزار ۸۷۰ خانوار است، خاطرنشان کرد: ۵۷۱ روستای استان بوشهر دارای ارتباط هستند.

سملیان بیان کرد: میزان دسترسی به رادیو در سطح کشور ۸۸.۲۵ درصد است که این میزان در استان بوشهر ۹۱.۴۴ درصد است. دسترسی به تلویزیون در سطح کشور ۹۹.۳۳ درصد است و در استان ۹۸.۰۱ درصد است.

وی افزود: دسترسی به تلفن در کشور ۹۸.۶۷ درصد و در استان ۹۹.۴۱، دسترسی به اینترنت در محل سکونت در کشور ۵۵.۴۷ درصد و در استان بوشهر ۶۳.۳۱ درصد و دسترسی به رایانه در کشور ۵۷.۳۶ و در استان بوشهر ۶۳.۳۵ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: افراد استفاده کننده از تلفن همراه در کل کشور ۷۱.۷ درصد است ولی در استان بوشهر ۷۲.۸۳ درصد از افراد از تلفن همراه بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: در سطح کشور افراد بالایی شش سال استفاده کننده از اینترنت ۴۵.۳۳ درصد هستند و در استان بوشهر این میزان ۵۲.۹۵ درصد است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 24 خرداد 96، کد مطلب: 4004458:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین