پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های فرهنگ عمومی طبق شاخص های بومی هرشهرستان تبیین می شود.

شعار سال: به نقل از فرهنگ و ارشاد هرمزگان، علیرضا درویش نژاد ضمن تاکید بر این مسئله که برنامه های فرهنگ عمومی باید بر اساس شاخص های بومی هر شهرستان تعیین شود گفت : اگر برنامه ریزی و سیاست گذاری در حوزه فرهنگ عمومی منطبق با شرایط و ویژگی های هر شهرستان باشد در آن صورت آسیب ها و ناهنجاری ها کاهش می یابد.

وی به شکل گیری انقلاب بر پایه فرهنگ تاکید کرد و افزود : از دیدگاه مقام معظم رهبری فرهنگ به مثابه هوا برای تنفس است و وظیفه دستگاه های فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی این است که همیشه این هوا را پاک و تمیز نگاه دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان رشد فرهنگی جامعه را ضروری دانست و بیان داشت: کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی با رشد و توسعه فرهنگ مناسب هر منطقه در ارتباط است و در این راستا می باید تمامی طیف های حقیقی و حقوقی جامعه نقش آفرینی کنند.

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی بندرخمیر با تاکید بر سبک زندگی اسلامی عنوان کرد: تحکیم و گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه و به ویژه خانواده ها می تواند بعنوان یکی از مهمترین شاخص های بومی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام حسین جهانگیری یادآور شد: جلسات مستمر و منظم شورای فرهنگ عمومی می تواند در حل مشکلات و اتخاذ راهکار مناسب بسیار حائز اهمیت باشد و بر همین اساس جلسات می باید به صورت ماهیانه برگزار شود.

فرماندار بندرخمیر ضمن تاکید بر جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک جریان اثرگذار و فعال با بررسی و ریشه یابی مسائل شهرستان می تواند در جهت رفع معضلات و موانع فرهنگی و اجتماعی اقدام کند.

محمد ملایی افزود: اهمیت فرهنگ و پرداختن به آن عامل پیشگیری بسیاری از معظلات و مشکلات جامعه است.

در ادامه حجت الاسلام قنبری ، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمیر بعنوان دبیر جلسه به تشریح وضعیت فرهنگی خمیر پرداخت و بیان کرد: شهرستان خمیر از ظرفیت های فرهنگی بسیار برخوردار است و دارای جایگاه ممتازی در استان و در حوزه های مختلف عفاف و حجاب ، مولفین و نویسندگان و... می باشد اما از سوی دیگر نیز معظلاتی همچون اعتیاد ، طلاق ، مهاجرت اتباع بیگانه و... نیز وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 24 خرداد 96، کد مطلب: 4005081:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین