پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
امام جمعه ساوه گفت: بهره‌گیری از توصیه‌های دینی در تدوین پیوست فرهنگی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی مدنظر و پررنگ باشد تا اثرگذاری برنامه‌های پیشگیری و مقابله بیشتر نمایان شود.

شعار سالحجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی شامگاه سه‌شنبه در مراسم گلریزان سازمان بهزیستی با اشاره اهمیت برآوردن نیازهای دیگران اظهار داشت: کمک به دیگران و انجام کار نیک یکی از بارزترین خصوصیات پیشوایان دینی ماست و هرگاه سخن از وظایف مسلمانان مطرح می‌شود، ائمه هدی(ع) احسان و نیکوکاری را یکی از اصول ارزشمند جامعه اسلامی برشمرده‌اند.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی، که همواره بشر با آن مواجه است علی‌رغم پیشرفت‌های صنعتی و مادی، فاصله طبقاتی است و این مسئله سبب کم‌رنگ شدن عدالت، ترویج مفاسد اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی و در نهایت اساس و بنیان اخلاقی و رفتاری جامعه را برهم می‌زند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: این ما هستیم که باید این قشر آسیب‌پذیر جامعه را از مرداب فساد و فحشا نجات دهیمتا در سیل ویرانگر فقر و نداری غرق نشوند زیرا اسلام برای درمان این درد اجتماعی، راه حل بسیار مفید و کارآمدی را پیشنهاد می‌دهد و آن اینکه سطح زندگی مردم جامعه از نظر اقتصادی با هم یکسان و برابر شود تا فقرا نیز بتوانند همانند سایر اقشار جامعه نیازهای خود را به آسانی تأمین کرده و این مشکل جز از طریق کمک‌های مالی از قبیل خمس، زکات، صدقه برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به فعالیت نهادهای خدمت‌رسان گفت: به منظور برطرف کردن مشکلات نیازمندان مراکز نیکوکاری زیادی هستند و مورد اعتماد ما هستند که در مناسبت‌های مختلف همواره پاسخ مثبت داند ولی دو نهاد از جمله کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی که یادگار امام راحل هستند بیشتر مورد توجه ما هستند.

حسینی تصریح کرد: دعاها و روایات بسیاری در ارتباط با رفع مشکلات نیازمندان ارائه شده ولی نباید کمک‌های ما فقط در قالب دعا خلاصه شود بلکه باید اقدام کنیم ودر این راستا تلاشی صورت بگیرد و نسبت به مسائل اجتماعی با توجه به شرایط موجود حساس باشیم.

وی بیان کرد: خدمت‌رسانی به نیازمندان نباید فقط در قالب دونهاد کمیته امداد و بهزیستی خلاصه شود، هرچند شهرستان ساوه خوشبختانه در حوزه خیرین در سطح استان پیشگام بوده ولی باید همکاری بین‌بخشی در این شهرستان افزایش یابد تا از ظرفیت موجود به نحو احسن استفاده کنیم و توفیقات لازم را به دست بیاوریم.

حسینی اضافه کرد: بهره‌گیری از توصیه‌های دینی در تدوین پیوست فرهنگی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی مدنظر و پررنگ باشد تا اثرگذاری برنامه‌های پیشگیری و مقابله بیشتر نمایان شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 10خرداد 96، کدمطلب:1424199، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
نظارت شما چی می شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین