پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
رییس‌جمهور با انتقاد از کسانی که برخی را وکیل‌الدوله می‌نامند، دولت را نماینده تمام مردم عنوان کرد و گفت: طرفدار دولت بودن یعنی طرفدار مردم بودن است. اگر طرفداران دولت نباشیم طرفدار کی باشیم

شعارسال: حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم دیدار و ضیافت افطار با اصحاب رسانه با اشاره به حادثه روز غدیر خم گفت: حضرت رسول فرمودند همه آنهایی که در اینجا حضور دارید وظیفه دارید تا حادثه امروز را به آنهایی که آنجا نبودند و غایب بودند برسانید و ابلاغ کنید.

رییس‌جمهور ادامه داد: امشب امام علی (ع) وصیت خود را به فرزندانش و به همه روسای شیعه و بزرگان کوفه که در نزدیک بستر او بودند، اعلام کرد و گفت که این وصیت برای شما است و باید آن را به سایرین برسانید. به عبارتی، وظیفه رسانه و اطلاع‌رسانی را به همه تاکید کرد.

او ادامه داد:‌ یک وظیفه ما ابلاغ واقعیت‌ها و پیام‌های اصلی است. پیام دین، تاریخ، ملت، انقلاب و پیام اهداف ملی به همه مردم است. رسانه، سازنده خبر نیست بلکه ابلاغ‌کننده است. خود پیامبر هم رسانه بود. اساسا رسالت یعنی ابلاغ پیام خدا به بشر. پس کار رسانه، کار پیامبری و مقدس است و همانطور که پیامبر که باید امین باشد، همه رسانه‌ها هم باید واقعیت‌ها و حقیقت‌های جامعه را به خوبی به مردم ابلاغ کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به ایام لیالی قدر اظهار کرد: در ایام انتخابات که عید سیاسی ملت ایران بود، روزها و شب‌های قدر ملت ایران بود و مردم قدر خود و آینده و سرنوشت خود را در کنار صندوق‌های رای رقم زدند و ساختند. آنهم در حساسترین تاریخ منطقه‌ای و بین‌المللی. شرایط غرب ایجاد فشار علیه ایران بود و همه در منطقه اجماع کردند تا پیام تهدید را به ملت ایران ابلاغ کنند و همه اربابان پیام به تروریست‌ها داده بودند تا تهران را ناامن کنید ولی مردم و رسانه‌ها به صحنه آمدند.

روحانی اضافه کرد: امشب شب قدر است و زمان گله‌گذاری نیست. زمان انتخابات هم سپری شد و امروز باید به آینده و اهداف ملی‌مان نگاه کنیم و نه رقابت‌های دیروز. دولت یازدهم روزهایی را سپری کرد که می‌توانم بگویم دولت یازدهم مظلومترین دولت در تاریخ انقلاب بوده است. اگر زمان و فرصتی باشد می‌توانم آن را به اثبات برسانم و شما هم بهتر از هر کسی می‌تواند آن را تببین کنید.

او با تاکید بر اینکه دولت، جز نماینده مردم بودن نیست، اظهارکرد: یکی از اشتباهاتی که رسانه‌ها باید تصحیح کنند، این است که می‌گویند این آقا نماینده و وکیل الدوله است، ولی باید توجه کرد که دولت نماینده مردم است. وقتی در انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق آرا می‌رویم همه مردم برای انتخاب یک نفر به پای صندوق‌ها می‌روند. در مابقی انتخابات‌ها، کاندیداها استانی و حوزه‌ای است. ما تنها یک انتخابات سراسری داریم و بر مبنای قانون اساسی فرد منتخب، رییس جمهور همه مردم است.

روحانی با بیان اینکه طرفدار دولت بودن یعنی طرفدار مردم بودن است، تاکید کرد: اگر طرفداران دولت نباشیم طرفدار چه کسی باشیم. می‌گویند انتقاد کنیم درست است. انتقاد مانند نمک است. همه غذا باید نمک باشد؟ انتقاد هم نمی‌کنند بلکه تخریب است. اگر تخریب هم نباشد، از اول تا آخر انتقاد؟ انتقاد کنیم یعنی اول واقعیت‌ها را بگوییم و مثلا بگوییم در گندم خودکفا شدیم و بعدش بگوییم مثلا از فلان بذر استفاده می‌شد، بهتر بود.

رییس‌جمهور افزود: بگوییم در گازوئیل که در سال ۹۲ که روزانه شش و نیم میلیون لیتر وارد می‌کردیم امروز ۱۳ میلیون لیتر صادر می‌کنیم و بعد بگوییم ۱۳ میلیون کم است و فلان کار را کنید تا میزان صادرات ‌مان بیشتر شود. اصل واقعیات را به مردم بگوییم و آن را برای مردم توضیح بدهیم و بگوییم که در سه سال و نیم، ۱۱ فاز را در پارس جنوبی افتتاح کردیم و بگوییم که در تمامی دولت‌های قبل فقط ۱۰ فاز افتتاح شد و بعد بگوییم که ۱۱ فاز کم است.

او از رسانه‌هایی که ادای وظیفه کردند، تشکر کرد و گفت: از رسانه‌هایی که مسیرشان دقیق نبوده خواهش می‌کنیم که دولت یازدهم تمام شد. ما می‌خواهیم وارد دولت جدید شویم. لحن‌ها را درست کنیم. امام علی هم می‌گوید تبلیغات نادقیق می‌تواند چهره صحیح علی (ع) را تخریب کند. این تبلیغات ناصحیح شد تا مردم روبروی امام در جمل صفین و نهروان ایستادند. امام علی در هفته‌های پایانی زندگی‌اش گفت: أین عمار؟ وقتی از یاران گذشته‌اش سخن گفت، دستش به صورتش زد و دقایقی گریه کرد. امام علی شیر میدان نبرد در برابر فشارها و در حضور مردم گریه طولانی کرد و بعد راجع به شرایط پیش آمده سخن گفت. این به ما نشان می‌دهد ما رسالت سنگینی را بر دوش داریم.

روحانی با بیان اینکه مردم در انتخابات به صحنه آمدند و شهروند، رسانه شد گفت: مردم در این انتخابات با موبایل‌هایشان به صحنه آمدند. جوانان به صحنه امدند. اگر آنها تنها بودند و نمی‌آمدند ما موفق نمی‌شدیم.

رییس‌جمهور بر لزوم درست کردن لحن‌ها در بیان انتقاد تاکید کرد و گفت: چرا لحن‌هایمان را درست نمی‌کنیم؟ با چه لحنی می‌خواهیم با کشور، با منطقه و جهان حرف بزنیم؟ با لحن تند به جایی نمی‌رسیم. جز اعتدال راه دیگری وجود ندارد. امام با اعتدال انقلاب را پیروز کرد. اگر امام به مردم می‌گفت که روبروی ارتش بروید تمام کشور حمام خون می‌شد و انقلاب پیروز نمی‌شد.

روحانی یادآور شد: امام علی (ع) در جنگ صفین هم دید یارانش با یاران معاویه دعوای لفظی می‌کنند. گفت من دوست ندارم فحش بدهید. من یارانی نمی‌خواهم که فحش بدهد. مگر ما شیعه نیستیم؟ چرا به فحش دادن افتخار می‌کنید؟ چرا ناسزاگویی را انقلابی‌گری می‌دانیم؟ انقلابی ما پیامبر (ص)، امام علی (ع) و عمار یاسر است. امام علی گفت چرا بد می‌گویید؟ از امام علی حرف زدن را یاد بگیریم. ایشان در برابر دشمن می‌گفت خون ما را حفظ کن خون آنها را حفظ کن. خونی به زمین نریزد. بین ما صلح شود. ایشان به ما یاد داد چه مسیری را انتخاب کنیم. امشب، شب امیرالمومنین است. تلاش کنیم راه ایشان را یاد و پیروی کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 25خرداد1396، کدخبر: 483306: www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین