پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
هم‌افزایی طلاب حوزه‌های علمیه در مدیریت شهری، برنامه‌ریزی جهت ارتقا تولیدات علمی و هم‌افزایی با مدیران شهرستانی و نهادهای فرهنگی اصلاح ساختارهای مدیریتی و استفاده از ظرفیت نخبگان علمی در نشست اساتید حوزوی مطرح شد.

شعار سال: نشست نخبگان و اساتید حوزه‌های علمیه شهرستان بروجرد شب گذشته با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در مسجد ولیعصر(عج) برگزار شد تا این بار میزبان فرماندار بروجرد برای ارائه دیدگاه‌ها و انتقادات حوزویان در مسائل مختلف باشد.

در این نشست اساتید حوزه و دانشگاه با ایراد سخنانی به لزوم هم‌افزایی هر چه بیشتر مسئولان با نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه در این شهرستان تأکید کردند و عدم وجود این هم‌افزایی و مشارکت در مسائل مدیریتی به‌عنوان یک خلأ مهم موردنقد اساسی حوزویان قرار گرفت.

هم‌افزایی طلاب حوزه‌های علمیه و استمرار برگزاری این‌گونه جلسات باهدف پیشگیری از هرگونه انحراف در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در کنار ارائه راهکار، حمایت از منویات مقام معظم رهبری در راستای برنامه‌ریزی برای ارتقا نقش حوزه در مهندسی فرهنگی جامعه، برنامه‌ریزی جهت ارتقا تولیدات علمی و هم‌افزایی با مدیران شهرستانی و نهادهای فرهنگی و نظارت بر حسن اجرایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، قدم برداشتن در راستای هدف اصیل انقلاب یعنی پیشرفت همراه با تکامل و انتقال مشکلات مردم توسط حوزویان به مدیران شهرستان بروجرد ازجمله اهداف این سلسله نشست‌هاست که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایلخانی تبیین و تشریح شد.

در ابتدای این جلسه اساتید حوزه‌های علمیه شهرستان بروجرد به بیان انتقادات و سؤالاتی پیرامون موضوعات و مسائل مختلفی همچون معضلات و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کاهش 400 نفری ازدواج‌ها در شهرستان بروجرد طی یک سال گذشته، ارائه راهکار درباره عدالت اجتماعی و فقرزدایی از جامعه، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی در سطح شهرستان پرداختند و نسبت به همکاری حوزه‌های علمیه در امر مشورت و گره‌گشایی از مشکلات مردم با مدیران شهرستانی اعلام آمادگی کردند.

انتقاد از خریدوفروش رأی تا نبود تفرجگاه مناسب در بروجرد

تخلفات انتخاباتی و خریدوفروش رأی، وجود اختلافات و نزاع و عدم وحدت رویه در میان مسئولان شهرستان، بلاتکلیفی مسکن مهر توحید، عدم تخصیص بودجه به حوزه‌های علمیه شهر، نبود تفرجگاه مناسب در بروجرد به‌رغم ظرفیت‌های طبیعی گردشگری، توسعه‌نیافتگی صنایع‌دستی بروجرد و اجحاف مرکز استان نسبت به این شهرستان و به حاشیه رانده شدن بروجرد بر اساس شواهد موجود نزد افکار عمومی ازجمله انتقاداتی بود که توسط نخبگان و اساتید حوزوی این شهرستان مطرح شد تا این بار فرماندار بروجرد پاسخگوی این مسائل باشد.

اما علی کورانی فر فرماندار بروجرد ضمن سخنانی با اشاره به تاریخ و پیشینه بروجرد این شهرستان را مستعد توسعه‌یافتگی و بانامی پرآوازه در کشور خواند و گفت: بروجرد علاوه بر اینکه ازلحاظ اداری شهرستانی ویژه است ازلحاظ محتوایی نیز شهری است که مردم علاقه‌مند به آن هستند و موجی مثبت در اذهان عمومی ایجاد کرده است و باید پیشینه و فرهنگ بروجرد بالی برای ادامه مسیر درخشان گذشته این شهر باشد.

وی بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های این شهرستان در جهت رشد و توسعه تأکید کرد و افزود: اولویت نخست باید ایجاد یک جو مساعد در این شهرستان برای تحقق اهداف مدنظر باشد و در این مسیر تفاهم، همدلی، مشارکت و مشورت در کنار بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود می‌تواند راهگشا باشد و در این راه نیز مسائل حاشیه‌ای نباید سبب توقف شده و ایجاد دست‌انداز درحرکت نماید.

اثرگذاری اقدامات فرهنگی

فرماندار بروجرد با استقبال از تشکیل چنین نشست‌هایی اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی می‌تواند خلأهای فرهنگی موجود در جامعه را پرکرده و در جهت انجام اقدامات مختلف مؤثر باشد که در این زمینه نیازمند انجام اقدامات فرهنگی به‌ویژه در مورد نسل جوانی هستیم که از محیط خود به‌صورت کامل تأثیر می‌پذیرد بنابراین کار فرهنگی و دینی باید با ابزار اثرگذار انجام شود.

وی خواستار مشارکت و هم‌افزایی بیشتر طلاب حوزه‌های علمیه درزمینهٔ مسائل فرهنگی، سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید درآمد شد و بیان کرد: دعوت از سرمایه‌گذاران موفق بروجردی در دیگر نقاط کشور و فعال‌سازی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان می‌تواند نقش مؤثری در توسعه همه‌جانبه بروجرد ایفا کند چراکه نمی‌توان با اعتبارات قطره‌چکانی دولتی شاهد تحولات گسترده در زمینه‌های مختلف بود.

حمایت از سرمایه‌گذاران و استفاده از ظرفیت تمامی مسئولان شهرستانی و استانی در کنار طلاب حوزه‌های علمیه و نخبگان علمی و دانشگاهی در این راستا از دیگر تأکیدات کورانی فر بود تا نسبت به گریز سرمایه از این شهرستان هشدار دهد که اگر از سرمایه‌گذار حمایت نشود سر از شهرهای اطراف درمی‌آورد.

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی در بروجرد

وی ادامه داد: سالانه در بروجرد باید حداقل هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود و هنگامی این امر محقق می‌شود که نگاه ما به موضوعات مختلف یک نگاه منسجم کارشناسی شده و آسیب شناسانه باشد.

فرماندار بروجرد از اتفاقات خوبی که در حوزه بهداشت و درمان بروجرد افتاده یادکرد و افزود: در حال حاضر بیمارستان آیت‌الله بروجردی بااعتباری بالغ‌بر 120 میلیارد تومان آماده افتتاح است و مشارکت خیرین در حوزه احداث اورژانس بیمارستان امام بااعتباری معادل 12 میلیارد تومان، احداث درمان بستر اشترینان و کاهش هزینه‌های بستری روستائیان در بیمارستان‌ها ازجمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاهای بروجرد از میانگین استانی و حتی کشوری فراتر رفته از اتمام عملیات گازرسانی به تمام روستاهای این شهرستان تا سال 97 خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها روستای ده شیخان است که به دلیل پاره‌ای از نزاع‌های محلی با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

کورانی فر در مقام پاسخگویی به مسائل مطرح‌شده توسط اساتید حوزوی این شهر بیان کرد: کار فرهنگی با مشارکت مجموعه‌ای از افراد انجام می‌شود و جهت‌دهی، بتن‌ریزی، ریل‌گذاری و موتور محرکه آن نخبگان فکری و مسئولان فرهنگی هستند که اگر این دو طیف به هم متصل شوند کار فرهنگی اثرگذار انجام می‌شود.

وی افزود: کار فرهنگی نیازمند اثرگذاری بسیاری از مؤلفه‌هاست و در این شهرستان این پتانسیل وجود دارد که از ظرفیت حوزه‌های علمیه به‌عنوان یک مخزن و گنجینه استفاده کرد بنابراین باید ارتباط حوزه‌ها با نسل جدید تقویت شود و می‌توان مساجد بروجرد را به محل تردد جوانان تبدیل کرد.

مورد مستندی از تخلف انتخاباتی در بروجرد وجود نداشت

فرماندار بروجرد در پاسخ به انتقادات مطرح‌شده در خصوص وجود تخلفات آشکار انتخاباتی در انتخابات شورای شهر این شهرستان عنوان کرد: درزمینهٔ خریدوفروش رأی در همان روز انتخابات نزدیک به نه نفر بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده و به دستور شورای تأمین شهرستان بازداشت شدند که هیچ‌یک از آن‌ها به این تخلف خود اعتراف نکردند و تنها اقدام به توصیه مردم به کاندیدایی خاص اعتراف کردند که این امر نه برای فرد و نه برای کاندیداها تخلف محسوب نمی‌شود.

وی به‌طور صریح گفت: در جریان انتخابات گذشته حتی یک مورد مستند تخلفاتی وجود نداشت و در انتخابات الکترونیک هم خطای انسانی تأثیری ندارد و با اطمینان کامل موردی که در کلیت انتخابات تأثیرگذار بوده باشد با تائید اعضای شورای تأمین وجود نداشته است.

کورانی فر بابیان اینکه راه دخل و تصرف در انتخابات به دلیل الکترونیکی بودن آن حتی در صورت وجود اراده‌ای بر این کار وجود نداشته است، تصریح کرد: با اطمینان کامل می‌گوییم موردی از تخلف انتخاباتی باوجود سیستم مکانیزه اخذ آراء وجود نداشته است.

وی در رابطه با جذب سرمایه‌گذاران در بروجرد نیز بیان کرد: فعالیت سرمایه‌گذاران مرتباً رصد می‌شود و با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برخوردی مناسب صورت می‌گیرد تا بتوان از ظرفیت آن‌ها در شهر استفاده کرد.

فرماندار بروجرد در ادامه کارکرد اقتصاد مقاومتی را همچون کار فرهنگی دانست که نمی‌توان انتظار ثمر دهی فوری از آن داشت اما روح حاکم بر تمامی فعالیت‌های اقتصادی را اقتصاد مقاومتی دانست که اساس و پایه آن شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و ادامه داد: در این راه از فرآیندهایی حمایت می‌شود که فکر و ایده را به محصول تبدیل کند.

وی در مورد جابجایی بودجه این شهرستان نیز گفت: با توجه به اینکه بروجرد دو نماینده در مجلس دارد و علاوه بر آن سازمان برنامه‌وبودجه نمی‌تواند از سهم بروجرد چیزی بزند و اعتبارات دولتی بر اساس مؤلفه‌های مختلفی نظیر وسعت جغرافیایی، جمعیت و تعداد روستاها و عواملی ازاین‌دست توزیع می‌شود بنابراین نمی‌توان گفت که اعتبارات بروجرد به‌درستی در نظر گرفته نشده همچنان که امسال بالاترین رشد بودجه نسبت به سال‌های گذشته متعلق به بروجرد بوده اما همیشه اعتبارات دولتی به‌صورت صددرصدی تحقق نمی‌یابد و این ذهنیت نادرست را ایجاد می‌کند که در حق بروجرد کوتاهی شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 31 خرداد 96، کد مطلب: 1442400:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین