پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پیامی به تلاش جمهوریخواهان برای تصویب طرح بهداشتی مورد نظر «دونالد ترامپ» واکنش نشان داد.

شعار سال: «جو بایدن» در این پیام که در توئیتر منتشر کرده نوتشه است: پیش نویس قانون سنا در مورد خدمات بهداشتی قانونی برای انتقال ثروت است و نه انتقال بهداشت. اقداماتی همچون تغییر قانون بهداشت و یا قانون مالیات به نفع ثروتمندان و شرکت هاست.

انتقاد جو بایدن از طرح جمهوریخواهان در حالی است که طرح بیمه جدیدی که سنای آمریکا مشغول بررسی آن است با تردید جدی تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه روبرو شده و امکان تصویب آن در سنا زیر سئوال رفته است.

طرح پیشنهادی سنا که در ۱۴۲ صفحه تدوین شده تقریبا مشابه طرحی است که ۶ هفته قبل در مجلس نمایندگان تصویب شد و قرار است جایگزین قانون بیمه اوباما-اوباماکر_ (قانون سلامت مقرون به صرفه) شود.

با این حال ۴ سناتور جمهوریخواه با این استدلال که این طرح نقش دولت را در بیمه سلامت به اندازه کافی کاهش نمی دهد، نسبت به آن ابراز تردید کرده اند. دو سناتور جمهوریخواه دیگر نیز از زاویه تاثیر منفی شدید این طرح بر قشرهای کم درآمد و قطع خدمات بهداشتی برای زنان ابراز نگرانی کرده اند.

طرح مطرح شده در سنای آمریکا، پشتیبانی هیچیک از سناتورهای مستقل و دموکرات را جلب نکرده و تصویب آن بسیار دشوار به نظر می رسد زیرا جمهوریخواهان برای تصویب آن، نیاز به دست کم ۵۰ رای مثبت دارند.

مهمترین نقطه قوت قانون سلامت اوباما موسوم به «اوباماکر»، برخورداری همه شهروندان آمریکا از بیمه سلامت است، در حالی که طرح های جدید جایگزین و مورد بحث در در سنا و مجلس نمایندگان نه تنها از چنین شمولی برخوردار نیست، بلکه بخش بزرگی از بودجه حمایتی دولت برای قشر فقیر و سالمندان را حذف می کند.

نمایندگان دموکرات در سنا و مجلس نمایندگان خواهان اصلاح کاستی های قانون اوباما هستند و با کنارگذاشتن کامل آن و تصویب طرح جایگزین مخالفند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مشرق ، تاریخ انتشار 3تیر 96، کدمطلب:741380، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین