پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
یک رسانه آمریکایی می گوید رئیس سیا در اقدامی نادر در تماس تلفنی با همتای سوری خود خواستار تلاش برای آزادی یک خبرنگار آمریکایی شده است.

شعار سال: روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» می گوید «مایک پومپئو» رئیس سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اوایل فوریه و نخستین روزهای ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، تماس تلفنی محرمانه ای با «علی مملوک» همتای سوری خود برقرار کرده است.

علت این تماس که بالاترین سطح ارتباط واشنگتن-دمشق از شروع بحران سوریه محسوب می شود، برای اطلاع از سرنوشت «اوستین تایس» خبرنگار آمریکایی انجام شد که حدود ۵ سال پیش در سوریه مفقود شد و واشنگتن مدعی زندانی شدن وی از سوی دولت دمشق است.

نیویورک تایمز به اظهاراتی که بین رؤسای سرویس های اطلاعاتی ۲ کشور مبادله شده، اشاره ای نکرده است حال آنکه محور گفتگوی آنها تلاش برای آزادی تایس بوده است که آگوست ۲۰۱۲ در سوریه مفقود شد و به فاصله یک ماه پس از این رویداد، فیلمی منتشر شد که وی را چشم بسته در میان جمعی از مردان مسلح نشان می داد.

اگرچه آمریکا اتهام خود را متوجه دولت دمشق می کند، سوریه نیز به همان نسبت از پذیرفتن چنین اتهامی خودداری کرده و آن را بی اساس عنوان می کند.

در عین حال گفته می شود واشنگتن بارها از دولت دمشق خواسته تا تایس را پیدا و در نهایت برای آزادی وی مذاکره کند.

با این حال، همه این تلاش ها بعد از آنکه ترامپ به بهانه حمله شیمایی «خان شیخون»، پایگاه «الشعیرات» سوریه را موشک باران کرد، با شکست مواجه شد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4 تیر 1396، کد مطلب: 4014396:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین