پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۶۸۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
ارزان ترین و گران ترین مناطق تهران برای خرید مسکن متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در گران ترین منطقه تهران بیش از چهار برابر متوسط قیمت ارزان ترین منطقه تهران است.

شعار سال: بررسی های صورت گرفته توسط بانک مرکزی نشان کمی دهد منطقه یک در تهران بالاترین قیمت و در منطقه 18 پایین ترین قیمت تهران برای خرید و فروش خانه مسکونی یافت می شود.
متوسط قیمت در منطقه یک برابر با نه میلیون و 890 هزار تومان و در منطقه 18 برابر با دو میلیون و 290 هزار تومان گزارش شده است.ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل یعنی خرداد ماه سال 1395 افزایشی برابر با دو درصد در منطقه یک و هشت درصد در منطقه 18 را نشان می دهد.
آخرین گزارش ارائه شده در خصوص وضعیت بازار مسکن در شهر تهران نشان می دهد هر چند میزان معاملات مسکن ر خردادماه سال جاری با کاهش روبرو بود اما در سه ماهه نخست امسال حجم معاملات افزایشی یک درصدی را نسبت به بهار سال گذشته شاهد بود.
در بهار سال جاری متوسط قیمت معامله هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به چهار میلیون و 490 هزار تومان رسید که افزایشی برابر با 4.9 درصد را تجربه کرده است.
بسیاری از فعالان بازار معتقدند کاهش خرید و فروش در خرداد ماه سال جاری تحت تاثیر ماه مبارک رمضان رخ داده است چرا که اغلب ایرانیان ترجیح می دهند نقل و انتقالات خود را به پس از ماه مبارک رمضان موکول نمایند.در ماه مبارک رمضان در عین کاهش 0.8 درصدی معاملات ، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی برابر با 5.4 دزصد افزایش یافت.


مشتریان چه قیمتی را می پسندند؟
پرفروش ترین واحدهای مسکونی در خرداد ماه سال جاری واحدهای مسکونی بودند که بین سه تا سه میلیون و پانصد هزار تومان در هر متر مربع قیمت داشتند.این دامنه قیمتی 13 درصد از معاملات شهر تهران را در سومین ماه از سال به خود اختصاص داد. 12 درصد معاملات نیز در دامنه قیمتی 2.5 تا سه میلیون تومان اتفاق افتاد و پس از آن دامنه قیمتی سه و نیم تا چهار میلیون تومان یازده درصد از معاملات را از آن خود کرد.به این ترتیب با احتساب دیگر دامنه های قیمتی مشخص می شود 61.6 درصد از معاملات در رنج قیمتی کمتر از متوسط قیمت تهران اتفاق افتاده است . نمودار زیر توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت هر متر مربع بنا را نشان می دهد:


متراژهای محبوب
توزیع فراوانی تعداد واحدهای معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در خرداد ماه سال 1396 نشان می دهد بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای 60 تا 70 متر اختصاص داشته است . این متراژ 15.7 درصد از معاملات تهران در این ماه را از آن خود کرده است. واحدهای دارای زیربنای 70 تا 80 متر و 50 تا 60 متر نیز رتبه های بعدی را از آن خود کرده اند. این دو به ترتیب سهم 13.8 درصدی و 13.5 درصدی را از کل معاملات دارا بوده اند.بر این اساس نیمی از معاملات مسکن به واحدهایی تعلق داشته است که زیربنای کمتر از 80 متر را دارا بوده اند . این نمودار نشان دهنده توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب زیربنا است:


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تابناک، تاریخ انتشار 5 تیر 96، کد مطلب: 680572:www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین