پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
مجلس سنای آمریکا با تصویب یک اصلاحیه برای ایجاد پاره‌ای تغییرات در طرح تحریم ایران و روسیه، مسیر رأی‌گیری درباره آن در مجلس نمایندگان آمریکا را هموار کرد.

شعارسال: «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد اصلاحیه‌ای که به منظور رفع نگرانی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا تدوین شده آماده تصویب به اتفاق آرا در مجلس سنا است.

اعضای ارشد جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش اعلام کردند مجلس سنا بایستی یکی از مفاد مصوبه تحریمی علیه ایران و روسیه را قبل از به رأی گذاشتن آن در این مجلس اصلاح کند.

مجلس سنای آمریکا با 98 رأی موافق و 2 رأی مخالف این طرح، موسوم به اس‌.722 را به تصویب رساند. این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون بایستی به تصویب مجلس نمایندگان رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

اعضای مجلس نمایندگان اما می‌گویند این مصوبه بندی از قانون اساسی که به موجب آن آغازگر طرح‌های قانونی دارای بار مالی، بایستی مجلس نمایندگان آمریکا باشد. آنها به این دلیل می‌گویند که مصوبه سنا ناقض قانون اساسی آمریکا است.

منابع خبری می‌گویند حل و فصل اختلافات بر سر این موضوع فرایندی مطول است و ممکن است در تبدیل شدن سریع این طرح به قانون اخلال ایجاد کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار: 9تیر1396، کدخبر: 62903: www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین