پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
یک فوق تخصص ستون فقرات به مشکل مادرزادی تنگی کانال ستون فقرات در نژاد کُرد اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از این تنگی کانال، مردمان نژاد کُرد باید حداقل سه بار در هفته شنا کنند

شعار سال: دکتر احمدرضا ریحانی در جمع خبرنگاران با اشاره به بالا بودن موارد کمر درد در مناطق کُردنشین، گفت: نژاد کُرد به طور مادرزادی مبتلا به تنگی کانال ستون فقرات هستند.

وی افزود: این مشکل اکتسابی نیست و در نژاد کُرد وجود دارد و این امر موجب می شود که در سنین پایین تر و جوانی، فرد با کوچکترین مشکل دیسک دچار علائم شدید کمردرد شود.

ریحانی تصریح کرد: نخاع از درون ستون فقرات می گذرد و کانال نخاعی در نژاد کُرد عرض کمتری دارد و این کانال که به طور طبیعی بین نه تا 13 میلیمتر عرض دارد، در این نژاد(نژاد کرد) در حداقل خود یعنی نه میلیمتر و کمتر است.

وی افزود: وقتی که دیسک بیرون زده وارد این کانال شود به دلیل تنگی کانال، فرد دچار علائم شدید کمردرد می‌شود و باید اقدامات درمانی برای فرد صورت گیرد و در موارد شدید باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه می‌توان با اقداماتی از بروز این مشکل و درد کمر تا حد زیادی پیشگیری کرد، گفت: نحوه نشستن و کار کردن و فعالیت افراد اگر به درستی انجام شود می تواند تا حد زیادی از بروز این مشکل پیشگیری کند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: در همین راستا ضرورت دارد همه افراد و بویژه نژاد کُرد با روش‌های صحیح نشستن و فعالیت آشنا شوند تا کمر آنها دچار آسیب نشود.

ریحانی تصریح کرد: از طرفی توصیه اکید ما به مردمان این نژاد این است که حتما در طول هفته سه بار شنا کنند، زیرا این ورزش بهترین راهکار پیشگیری از بروز مشکلات کمر است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم با توجه به بروز این مشکل در نژاد کُرد، مرکز جراحی کم تهاجمی را که نیاز به تجهیزات زیادی هم ندارد در استان کرمانشاه راه‌اندازی کنیم و آموزش و اقدامات موثر درمانی را در این مرکز انجام دهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان کرمانشاه، تاریخ انتشار 14 تیر 96، کد مطلب: 964-12314-5:www.kermanshah.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین