پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
روزنامه جوان در شماره شنبه پنجم دی در تشریح تیتر یک، نوشت: دادگاه امریکایی در حکمی که با نزدیک شدن آزادسازی دارایی هایی ایران همزمان شده، کاخ سفید را مجاز کرده که قبل از آزاد شدن دارایی های ایران، 2 میلیارد دلار از آن را برای پرداخت غرامت به امریکایی هایی برداشت کند.

شعار سال : این روزنامه با انتخاب عنوان 40 داوطلب برای هر صندلی مجلس، آورد: ثبت نام برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت 9 شب گذشته به پایان رسید و این در حالی بود که ترافیک سنگینی در وزارت کشور و فرمانداری برای ثبت نام در آخرین لحظات با ازدحام داوطلبان نمایندگی به وجود آمد. حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره از انتخابات گفت: تا ساعت 19 دیشب 11هزار و 536 نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

روزنامه جوان با اشاره به سخنان دبیر شورای نگهبان مبنی بر اینکه نظارت استصوابی هم حق الناس است، نوشت: آیت الله احمد جنتی در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته تهران دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از افزایش ثبت نام ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، نظارت استصوابی را حق الناس دانست و گفت: حق مردم باید رعایت شود، مردم انتظار دارند افراد خدمتگزار به مجلس بروند نه کسانی که معامله می کنند و پول می گیرند تا کاری انجام دهند. وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، انتخابات ایران را عزت اسلام، مسلمانان و افتخار جامعه اسلامی نامید و گفت: در نظام اسلامی ایران، انتخابات آزاد است و هرکسی مایل باشد کاندیدای خود را انتخاب می کند. وی در ادامه با اشاره به افزایش ثبت نام ها در انتخابات مجلس و خبرگان، اظهار داشت: این امر برای من بسیار مبهم است؛ آیا کسانی که ثبت نام می کنند توانایی دارند، از این 800 نفری که در خبرگان ثبت نام کرده اند و خود را مجتهد می دانند، برخی اگر عبارت عربی به دست شان بدهیم نمی توانند بخوانند.

نفت آمریکایی خصم نفت ایران شد، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: جمهوریخواهان می گویند مهم ترین هدف از آزادسازی صادرات نفت امریکا مقابله با ایران و حذف این کشور از بازار نفت است که اگر این مهم رخ دهد، با توجه به مازاد 3 میلیون بشکه ای نفت ایران چندان هم دور از ذهن نیست. هم اکنون وزارت نفت به شدت در فروش نفت خود دچار چالش شده و با سقوط قیمت نفت در بحران بزرگی فرو رفته است که بدون تردیدخود وزارت نفت مقصر اول و آخر این مصیبت است. گرچه وزارت نفت نقشی در کاهش قیمت نفت ندارد و این کاهش جهانی قیمت نفت به دلایل غیر ایرانی است اما باید پذیرفت که استراتژی ایران در بازار نفت و اوپک منافع کشور را در لبه پرتگاه قرار داد. آنجا که بابک زنجانی دستاویزی برای نزاع سیاسی شد و در کنار آن، ناشیانه به واسطه های نه چندان خوشنامی مجوز فعالیت برای تجارت محموله صادر شد!

روزنامه جوان در ستون سرمقاله با انتشار عنوان «چرایی رشد ثبت نام ها» به قلم عبدالله گنجی مدیر مسئول این روزنامه می نویسد: علل رشد ثبت نام مجلس خبرگان قدری متمایز است که در این نوشته مجال پرداختن به آن نیست. اما عجالتاً می توان انگیزه های سیاسی که برای اولین بار به میدان آمده و رشد کمی مجتهدین در کشور و حوزه های علمیه را عامل اصلی آن دانست که به تحلیل دیگری می سپاریم اما می توان دلایل سیاسی و غیرسیاسی زیر را برای رشد کمی ثبت نام های گسترده انتخابات مجلس شورای اسلامی ذکر نمود. حجم ثبت نام ها نشان از رشد و توسعه طبقه متوسط در ایران است. بدون تردید بین گسترش حجم کاندیداهای مجلس و رشد طبقه متوسط رابطه معناداری وجود دارد، به طور مثال حداقل تحصیلات برای ثبت نام کارشناسی ارشد می باشد که حجم ثبت نام ها حکایت از رشد تحصیلات عالیه در کشور دارد که خود یکی از شاخص های طبقه متوسط است. توسعه انسانی کشور از طریق چرخش نخبگان در ادوار مختلف سیاسی کشور باعث تربیت تجربی و علمی افراد زیادی شده است که امروز با همان پشتوانه تجربی- مدیریتی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار شده اند و مدعی حل معضلات و مشکلات کشور در عرصه قانون گذاری هستند و امروز وارد میدان شده اند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «دولت حتی طرح های خود را برای هوای آلوده اجرا نمی کند!»، «اغتشاش در سخنرانی ضرغامی در شیراز» و «گفت و گوی جوان با رئیس فدراسیون جانبازان: حضرت آقا به ورزش جانبازان و معلولان نگاه ویژه ای دارند» پرداخت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 05 دی 1394 کد مطلب : 81894263 (5070173) www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین