پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳
وزیر برق عراق گفت، کشورش طی ۷ سال آینده به عرضه پایدار گاز طبیعی ایران نیاز دارد تا بتواند ایستگاه‌های تولید برق خود را به راه بیندازد.

شعارسال: به نقل از پایگاه خبری عراقی نیوز، وزیر برق عراق گفت، کشورش طی 7 سال آینده به عرضه پایدار گاز طبیعی ایران نیاز دارد تا بتواند ایستگاه‌های تولید برق خود را به راه بیندازد.

قاسم الفهداوی گفت، این بدان دلیل است که گاز تولیدی در میادین عراق در استان بصره برای تداوم تولید برق کافی نیست.

وزیر برق عراق افزود: گاز تولیدی از میادین بصره نمی‌تواند قبل از طی فرآیند پالایش و ایزولیشن به‌صورت مستقیم به مصرف ژنراتورهای برق برسد. «به‌ویژه طی دو سال گذشته، وزارت برق عراق مقدار زیادی از آن گاز را (برای تولید برق) اضافه کرده است و ما امیدواریم آن را باز هم اضافه کنیم... ایستگاه‌های جدید به‌زودی به مدار اضافه می‌شوند، از این رو کشور به واردات گاز بیشتری نیاز دارد».

این مقام عراقی خاطرنشان کرد که این نیاز به واردات گاز ممکن است بعد از راه‌اندازی میادین تولید گازی نظیر سیبا، منصوریه و انبار غربی کاهش یابد.

ایران بعد از سال‌ها تأخیر در ژوئن امسال صادرات گاز به عراق را آغاز کرد. وضعیت بی‌ثبات عراق مانع از آن شده بود که قرارداد امضاشده در سال 2013 اجرایی شود.

میزان صادرات گاز ایران به عراق با حدود 7 میلیون مترمکعب در روز آغاز شده و قرار است در نهایت به 35 میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.

این قرارداد دربردارنده دو قرارداد صادراتی مجزا برای عرضه گاز به ایستگاه‌های تولید برق در بغداد و بصره است.

در ماه آوریل، وزیر نفت عراق گفت، میزان تولید گاز این کشور تا سال 2018 میلادی سه برابر خواهد شد و به 1700 میلیون فوت‌مکعب خواهد رسید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فردا، تاریخ انتشار: 23تیر1396، کدخبر: 697087: www.fardanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
خیلی کشورها به این گاز نیاز خواهند داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین