پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۵۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
افشای خبر دیدار محرمانه ترامپ و پوتین در آلمان موجب شده است تا بار دیگر گمانه زنی ها درباره دلایل آن شکل بگیرند.

شعار سال: انتشار خبر دیدار محرمانه دونالد ترامپ و ولایمیر پوتین در حاشیه نشست جی20 بار دیگر رییس جمهور آمریکا و رسانه را رو در روی یکدیگر قرار داده است. دونالد ترامپ می گوید «رسانه های جعلی» باز هم خبر دروغ منتشر کرده اند و رسانه ها هم تلاش می کنند تا بفهمند چه صحبتی میان ترامپ و پوتین رد و بدل شده و اصلا چرا چنین دیداری صورت گرفته است.

در پاسخ به سوال اخیر، آرون بلیک، تحیل گر واشنگتن پست سه فرضیه را مطرح کرده است:

چیزی ناهنجار در راه است

این نظریه محبوب مخالفان ترامپ است. بر اساس این ایده، ترامپ و پوتین مخفیانه گفتگو کردند چرا که برخی مسائل است که باید دور از چشمان جستجوگر دیگران مورد بحث قرار بگیرد- حتی دور از چشمان رکس تیلرسون، وزیر خارجه خود ترامپ که در نشست دو ساعته قبلی همراه آنها بود.

به چالش کشیدن این نظریه دشوار است، چرا که ترامپ تلاش می کرد از خبری شدن آن جلوگیری کند. اگر کاخ سفید خبر داشت و چیزی نگفت، مشکوک است. اگر ترامپ این راز را از کاخ سفید هم پنهان کرده بود، باز هم مشکوک است. چه چیزی بود که در دیدار طولانی قبلی که به صورت رسمی هم ضبط نشد نمی توانست مورد بحث قرار بگیرد؟

اگر چیزی ناهنجار، یک گفتگوی خصوصی و مخفی در جریان بوده است که نباید به گوش دیگر رهبران جهان می رسید، باید در جای بهتری انجام می شد. با در نظر گرفتن رابطه ترامپ و مقامات روسیه، بعید است که پاسخ روشنی درباره آنچه گفته شده است بگیریم.

ترامپ نمی دانسته است این دیدار چگونه بازتاب خواهد یافت

قبلا گفته ام که بسیاری از اقدامات ترامپ در چارچوب نظریه «احمق یا دروغگو» آدام کارولا جای می گیرد. این فرضیه می تواند در بخش احمق معادله قرار بگیرد.

با توجه به این که جاسوسی های روسیه شخص ترامپ را هدف گرفته است، و با در نظر گرفتن صمیمیت ترامپ نسبت به پوتین که بسیار مورد انتقاد قرار دارد، سخت است فکر کنیم او درباره این که این دیدار چگونه به نظر خواهد آمد، ناآگاه بوده است. با این وجود، ترامپ به خوبی نشان داده است که در بسیاری از حوزه ها فاقد آگاهی سیاسی است.

ترامپ همچنین نشان داده است که به توصیه های اطرافیانش بی توجه است، بنابراین حتی اگری کسی از کاخ سفید به او گفته باشد که از کنار پوتین به آهستگی بگذرد، هیچ تضمینی وجود ندارد که به این توصیه عمل کند.

اگر ترامپ در واقع نمی داند که چنین چیزهایی چه بازتابی خواهند داشت، با مشکلاتی جدی از این ناحیه مواجه خواهد شد.

ترامپ به جنجال سازی معتاد شده است و/یا آن را به عنوان بازی اساسی جمهوری خواهان می بیند

هروقت که یک سیاستمدار کاری مشکوک می کند، یاد گرفته ام به دنبال منفعت سیاسی آن باشم. پیروزی غیرمنتظره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، از سوی بسیاری از مردم با ستایش از هوش سیاسی اندک او همراه شد و نشان داد رسانه ها آن چه را مورد علاقه هواداران ترامپ بوده است دست کم گرفته اند.

همچنین احتمال زیادی وجود دارد که ترامپ عاشق این گونه پوشش های خبری پس از چنین دیدارهایی باشد. او نسبت به هر رخداد نامطبوعی ابراز بی اطلاعی می کند و به رسانه ها فرصت بدهد تا سر و صدا کنند. به نظر می رسد ترامپ عاشق ایده اداره کردن تمام این سر و صداها و استفاده از آنها برای تقیبح کردن «رسانه های جعلی» است تا پایگاهش را تقویت کند.

شاید هم این یک حساب و کتاب است، اما ترامپ و تیمش باید در نظر بگیرند که به چه قیمتی این کار را می کنند؟ نرخ محبوبیت ترامپ در پایین ترین سطح در دوران مدرن ریاست جمهوری قرار دارد، کنگره زیر کنترل جمهوری خواهان هیچ یک از لوایح امضا شده توسط او را تصویب نکرده است، حزب او درباره لایحه مراقبت های بهداشتی دو دسته شده است، و تنها چیزی که ترامپ برای نشان دادن دارد، گروهی از رای دهندگان جمهوری خواه است که هنوز او را دوست دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه ، تاریخ انتشار 28 تیر 96، کدمطلب:۳۶۸۸۵۱ ، www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین