پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۷۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
ما شاهد رضایت معامله گران تالار حافظ از عملکرد سیاسی دولت هستیم، اما؛ آنچه که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته، عملکرد اقتصادی دولت است.
شعارسال: سید مصطفی صفاری، مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان، درباره معضلات بورس بیان کرد: مشکلاتی که گریبان گیر بورس ما شده است از نرخ سود بانکی شروع شده و به مشکل های دیگر در اکثر صنایع ختم می شود.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال در آن چه که در وزارت نفت اتفاق می افتد بدین صورت است که با قیمت نفت 120 دلار و 30 دلار ما تغییری را در سیاست های دولت مشاهده نمی کنیم.

صفاری از معادن یاد کرد و بیان داشت: از دیگر مواردی که عملکرد دولت را در جهت مخالف تایید می کند بهره مالکانه معادن که نتیجه و اثرات این عمل را هم در شاخص بورس به عنوان شاخص مقدم می بینیم.

این مدیر عامل شرکت سبدگردان تاکید کرد: اثر سیاست های اقتصادی دولت جدای از اثر سیاست های سیاسی دولت است و ربطی به آن ندارد، سیاست های اقتصادی دولت به گونه ای در نظر گرفته شده که ما شاهد رکود در بازار سرمایه شده ایم و باید در این سیاست ها تغییرات اساسی صورت گیرد.

مصطفی صفاری تصریح کرد: ما شاهد رضایت معامله گران تالار حافظ از عملکرد سیاسی دولت هستیم، اما آن چه که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته عملکرد اقتصادی دولت است. مسائلی همچون نرخ سود بانکی، نرخ خوراک پتروشیمی ها، بهره مالکانه معادن و... اثبات می کند که بدنه اقتصادی دولت با آسیب های جدی رو به رو است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به صف های فروش پالایشی ها گفت: یک دلیل صف فروش سهام پالایشی به سیاست های وزارت نفت باز می گردد و نرخ گذاری دولت می تواند به گونه ای باشد که این شرکت ها با سود یا ضرر مواجه باشند.

وی با اشاره به شرکت پالایشی نفت لاوان گفت: تمامی عوامل با سیاست های اقتصادی دولت جمع و موجب شده این شرکت در سال گذشته 270 تومان سودده و همین پالایشگاه با همان تولید در سال جاری 230 تومان ضرر داده است.

این کارشناس بازار سرمایه از معضل پتروشیمی ها یاد کرد و گفت: نرخ خوراک جهانی در حال کاهش است و در کشور ما این نرخ را برای شرکت های پالایشی بالا می برند که این شرکت ها هم با سیاست های اقتصادی دولت دست و پنجه نرم می کنند.

وی در پایان گفت: هفتاد هشتاد درصد بازار سرمایه کشور را صنایع پالایشی ها، معادن، پتروشیمی ها، فولادی ها و بانکی ها تشکیل می دهند که همگی آن ها با صف فروش مواجه اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ یکشنبه 6 دی 1394، کد مطلب: 8371، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین