پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
منابع خبری عراقی از کشف و خنثی‌سازی «خطرناک‌ترین طرح تروریستی»‌ در تاریخ عراق خبر دادند.

شعار سال: واحد اطلاعاتی وزارت کشور عراق از کشف و خنثی‌سازی «خطرناک‌ترین طرح تروریستی»‌ در تاریخ عراق خبر داد.

طبق این گزارش، هدف این طرح تروریستی حمله به مراقد ائمه علیهم السلام در شهرهای نجف، کربلا و سامرا، مسجد کوفه، منزل آیت‌الله سیستانی، و مراکز حیاتی استان بصره عراق بوده است.

الصباح عراق گزارش می‌دهد که هدف راهبردی این حملات شعله‌ور کردن «درگیری فرقه‌ای» و به حاشیه بردن شکست‌های بزرگ «داعش» بوده است.

در همین ارتباط، «ابوعلی البصری» مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق به الصباح گفت: داعش سه عملیات تروریستی مجزا را که از خارج از کشور هدایت می‌شدند علیه بارگاه‌های ائمه اطهار در کربلا، نجف و سامرا، همچنین منزل آیت‌الله سیستانی، مسجد کوفه و استان بصره تدارک دیده بود.

به‌گفته وی، داعش در این طرح تروریستی به‌دنبال استفاده از خودروهای بمب‌گذاری‌شده و ده‌ها عامل انتحاری با تابعیت خارجی بود و در این راه از همراهی گروه‌های قاچاقچی برای وارد کردن سلاح و انتحاری‌ها به استان‌های هدف عملیات بهره می‌برد.

مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق افزود: پس از تأیید اطلاعات واصله، گزارش این طرح تروریستی به حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراقی و قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق ارائه شد، و با هماهنگی فرماندهی نیروهای مشترک عراقی، جنگنده‌های اف‌ــ16 نیروی هوایی ارتش عراق، حملاتی را علیه مراکز تجمع این تروریست‌ها که قصد حرکت به‌سوی اماکن مقدس و استان بصره داشتند، انجام دادند.

وی افزود: طبق اطلاعات واصله، پیش از آنکه تروریست‌ها به‌سمت اهداف مدنظرشان در کربلا، نجف، سامرا، کوفه و بصره حرکت کنند، هفت هدف بزرگ از محل تجمع تروریست‌ها و خودروهای بمب‌گذاری‌شده آنها در منطقه المیادین سوریه و اطراف شهر القائم در عراق بمباران شد که به کشته شدن ده‌ها تن از آنها منجر شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی روزنو، تاریخ انتشار 8 مرداد 96، کد مطلب: 276644:www.roozno.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین