پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
استاندار آذربایجان غربی به تشکیل شورای معادن و صنایع معدنی را در استان تاکید کرد.

شعار سال: قربانعلی سعادت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع معدنی در منطقه آزاد ماکو در بخشی از سخنان خود با تاکید بر تاسیس شورای عالی معادن در سال جاری از سوی دولت جمهوری اسلامی تصریح کرد: در پی مصوبات آن باید شورای معادن و صنایع معدنی را در استان تشکیل داده شود.

سعادت معادن را دومین ذخیره گاه برای توسعه و استقلال کشور بعد از نفت ابراز و تصریح کرد: بیش از 49 معدن موجود در استان آذربایجان غربی نقش بسیار چشمگیری در حوزه اقتصاد مقاومتی ایفا می نماید.

وی در ادامه عنوان کرد: وجود فلزات گران قیمت و معادنی چون طلا، مس، آهن و تیتانیوم و سایر معادن در پیرامون صنایع معدنی در استان آذربایجان غربی کشور را از وجود این فلزات قیمتی بهره مند ساخته است.

سعادت، استان آذربایجان غربی را یکی استان های غنی در زمینه معادن صادراتی دانست و گفت: معدن طلا در تکاب در مرحله بهره برداری میباشد که امید داریم خط معدن طلا از مسیر کوه های تکاب تا سردشت در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: تراورتن و مرمریت شهرستان ماکو در نمایشگاه های بین المللی در سطح کشور عرض اندام می نماید؛ پس باید از بهره برداران این نعمت بزرگ نهایت حمایت را کرد.

وی با ابراز نارضایتی از طرح استخراج سنگ های قیمتی از معادن استان گفت: متاسفانه خام فروشی و خروج از استان یک کار نادرست می باشد و باید فرآوری و تولید سنگ ارزشی در خود استان صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: تعارضاتی بین منابع طبیعی و محیط زیست وجود داشت که به لطف دولت یازدهم این محدودیت ها شناسایی و در حال رفع شدن هستند.

وی منابع طبیعی و محیط زیست را جز مسائل استراتژیک مملکت دانست و عنوان کرد: کارهای جدی تری برای احیا و نگهداری آن باید انجام گیرد.

سعادت، زیرساخت هایی همچون فرودگاه ، پایانه صادراتی و جاده ها برای صادرات محصولات به خارج از کشور در منطقه آزاد ماکو فراهم شده و راه آهن ماکو ترکیه نیز احداث خواهد شدکه با تکمیل آن پروژه منطقه آزاد ماکو تبدیل به پایگاه صادرات کشورمان خواهد شد.

با تاکید بر این که سیاست های ابلاغی از سوی رهبرانقلاب نیز بر بحث مصرف تولیدات داخلی خودمان و عدم واردات آن محصول تاکید دارد افزود: معادن نیز از این بحث مستثنا نیست.که اگر تحقق یابد مشکلی از باب اشتغال نخواهیم داشت.





سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 18 مرداد 96 کد مطلب: 965-2891-5:www.orumiyeh.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین