پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که به پایبند بودن ایران به تعهدات برجامی خود اعتقادی ندارد.

شعارسال: ترامپ که در دوران رقابت‌های انتخاباتی خود از برجام به عنوان بدترین توافق تاریخ آمریکا دانسته و قول داده بود آن را پاره می‌کند، اکنون می‌گوید برجام فراتر از تعهدات هسته‌ای، یک «روح» داشته که ایران آن را نقض می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، وی که در یک باشگاه خصوصی گلف در نیوجرسی با خبرنگاران سخن می‌گفت، ابتدا از عدم پایبندی ایران به برجام سخن گفت ولی سریعاً گفته خود را بر اساس ادبیات دولتمردانش تصحیح کرد و گفت که منظورش «روح برجام» بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم که این توافق وحشتناکی است. آنها به این توافق پایبند نیستند و مطمئناً به روح آن هم پایبندی ندارند.»

ترامپ با لحنی تهدیدآمیز گفت: «فکر می‌کنم در آینده خواهید دید که اگر (ایرانیان) رو به پایبندی (به توافقنامه و روحش) نیاورند، اتفاقات خیلی سخت و تأثیرگذاری خواهد افتاد.»

وی افزود: «پرزیدنت اوباما با تکیه بر عقل خود، به آنها 150 میلیارد دلار داد. حتی به آنها 1.8 میلیون دلار پول نقد داد. فهم منطق این کار سخت است ولی بهرحال این تصمیم او (اوباما) بود.

سایت شعارسال،با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جهان نیوز، تاریخ انتشار: 20مرداد1396، کدخبر: 540142: www.jahannews.com
 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین