پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: الان که زمان رای اعتماد است مشخص می‌شود که فلان روز فلان درخواست از وزیر مطرح شده که ممکن است قانونی هم نباشد و چون این درخواست توسط وزیر مورداستجابت قرار نگرفته، پایه‌ای برای مخالفت با او می‌شود.

شعارسال: علیرضا محجوب، در ارزیابی‌اش از کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: معتقدم باید به همه کابینه رای بدهیم و این مساله علیرغم مطالبی است که ممکن است درخصوص وزرای پیشنهادی گفته شود.

او افزود: وزرا ابزارهای رییس جمهور هستند و اگر ما این ابزار را در اختیار او قرار ندهیم ممکن است رییس جمهور در اجرای خواست‌هایش ناموفق باشد و از ما گله کند که شما ابزارهای لازم را در اختیار من قرار ندادید و تیمم را ناقص کردید.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مجلس باید این مساله را عمیقا درک کند که ابزار‌ها و امکانات لازم را در اختیار رییس جمهور قرار دهد، اظهار داشت: پیش بینی می‌کردیم و دیدیم که نسبت به وزرای جدید و تغییر یافته بیشتر بحث و گفتگو می‌شود. مثلا صحبت‌ها و مسایلی که درخصوص وزیر ارتباطات نگفتند هم اینک درباره آقای جهرمی می‌گویند.

محجوب با بیان اینکه ما باید یک استراتژی درست داشته باشیم، تصریح کرد: آن استراتژی این است که ما باید امکانی را فراهم بیاوریم که قبل از معرفی وزرا، مورد مشورت قرار بگیریم و نه طرف دعوا. ما اکنون در مجلس درخصوص افراد احساسی برخورد و قضاوت می‌کنیم در حالی که حق نداریم احساسی درخصوص افراد قضاوت کنیم.

او با بیان اینکه اگر کسی خوب یا بد با من برخورد کرده است، این مساله نباید ملاک تصمیم من باشد، خاطرنشان کرد: در واقع رفتار خوب یا بد وزیر با من نباید اساس تصمیم من باشد بلکه باید ببینیم که آن وزیر چه برنامه‌ای دارد. باید ببینیم او در اجرای برنامه‌هایش چه کرده است. باید ببینیم او برای کشور و مردم چه کرده است؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: از طرف دیگر، نکته‌ای را که باید مورد توجه قرار داد این است که قانون این اختیار را به رییس جمهور داده تا هر وقت احساس کردخلل عمده‌ای در اداره یک وزارتخانه وجود دارد وزیرش را برکنار کند.

محجوب تاکید کرد: ابزاری که قانون سهولت آوردن یا رد کردن آن را در اختیار رییس جمهور قرار داده است، چرا ما باید آنقدر سخت گیرانه رفتار کنیم که رییس جمهور در محذوریت و مضیقه انتخاب قرار بگیرد و بخاطر سخت گیری‌های ما از ابزار‌هایش محروم شود مگرنه هر انسانی نقطه ضعفی دارد.

او با بیان اگر هر فرد و نماینده‌ای نقاط ضعف هر فردی را در بیاورد آنگاه کشور از وجود افراد قوی در حوزه اجرا محروم می‌شود، ابراز داشت: ما نیازمند اصلاح کرداری هستیم. با وجود رفتارهای شخصی، مشورت کردن بی‌فایده است. نباید نمایندگان فقط به منافع خود یا حوزه انتخابیه‌شان فکر کنند در چنین شرایطی مگر می‌توان با آن‌ها مشورت نکرد؟ نمایندگان ما باید نماینده کل ایران باشند و حتی فرا‌تر از آن، خود را جای رییس جمهور ببینند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: الان که زمان رای اعتماد است مشخص می‌شود که فلان روز فلان درخواست از وزیر مطرح شده که ممکن است قانونی هم نباشد و چون این درخواست توسط وزیر مورداستجابت قرار نگرفته، پایه‌ای برای مخالفت با او می‌شود. آیا این مساله می‌تواند ملاک قضاوت درباره وزیر یا وزارتخانه باشد؟

محجوب گفت: با کمال احترام نسبت به همکارانم معتقدم آن‌ها حق شخصی دارند که نسبت به مسوولان اظهارنظر کنند ولی حق گروهی فرا‌تر از این مساله هاست. حق گروهی یعنی کلان نگری. متاسفانه ما کلان نگر نیستیم و تا کلان نگر نشویم، چگونه انتظار داریم مورد مشورت قرار گیریم.

او در پاسخ این سوال که کابینه پیشنهادی تا چه اندازه بیانگر خواست و رای ۲۴ میلیونی است؟ یادآور شد: این مساله باید در عمل روشن شود. یک ارکستری در مقابل شماست وقتی چیزی را ننوازد، آیا شما می‌توانید درخصوص آن گروه قضاوت کنید؟ آن گروه باید بنوازد تا بتوان اظهارنظر کرد. در اجرا می‌توان قضاوت کرد که آیا انتظارات و مطالبات برآورده شده است یا خیر؟ کسی که حق دارد قضاوت کند که آیا وزرا در راستای خواست ملت حرکت کرده یا نه، رییس جمهور است.

محجوب در پایان تاکید کرد: ما باید به انتخاب و اعتماد رییس جمهور اعتماد کنیم چون اعتماد اولیه برای اوست و اعتماد ثانویه برای ما.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:22مرداد1396، کدخبر: 522785: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین