پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
اعضای دموکرات کنگره آمریکا قصد دارند با کمک چندین روانشناس سلامت روانی رئیس‌جمهور این کشور را بسنجند.

شعار سال: اعضای دموکرات کنگره آمریکا تصمیم جدیدی گرفته‌اند که در میان سیاستمداران این کشور غیرمعمول است. آنها قصد دارند جلسه‌ای با یک روانشناس برگزار کنند و یک هیئت متخصص برایسنجش سلامت روانی رئیس‌جمهور آمریکاتشکیل دهند.

از زمانیکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای در رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 موفق به طی مسیر و ورود به کاخ سفید شد رفتارهای او به حدی عجیب بود که نگرانی مردم درباره سلامت روانی‌اش را برانگیخت. اغلب افرادی که با رفتارهای ترامپ آشنایی دارند نگرانند که او ممکن است از یک بیماری روانی خطرناک رنج ببرد. بنابراین سیاستمداران آمریکایی قصد دارند از «بندی لی» روانپزشک دانشکده پزشکی «ییل» برای موشکافی این مسئله کمک بگیرند.

بندی لی قرار است با سه قانونگذار عضو کنگره و کارکنان آنها ملاقات کند و به آنها بگوید چگونه باید متخصصانی را برای بررسی دوره‌ایسلامت روانی ترامپگرد هم آوردند. نام این قانونگذاران قرار نیست افشا شود اما به احتمال زیاد آنها در ماه سپتامبر یک جلسه محرمانه با این روانپزشک خواهند داشت.

سنجش سلامت روانی ترامپ بسیار دشوار است چون روانشناسان به جزئیات کمی درباره‌ی او دسترسی دارند. ترامپ به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 باید اطلاعات پزشکی خود را منتشر نکرد. به جایی این اطلاعات پزشک خانوادگی او نامه‌ای تک برگی را منتشر کرد که در آن آمده بود «ترامپ سالمترین شخصی است که تاکنون برای ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شده است».

اما یک مسئله اخلاقی وجود دارد آن هم این است که برگزاری یک جلسه درباره سلامت روانی کسی که حتی یکبار هم روانپزشک مذکور را ملاقات نکرده اخلاقی نیست. انجمن روانپزشکی آمریکا براساس قانون «گلدواتر» اعضایش را از تشخیص بیماری کسی که شخصا معاینه نکرده‌اند، منع کرده است. این قانون در سال 1964 و پس از اینکه یک نظرسنجی درباره سلامت روانی «بری گلدواتر» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شد، به تصویب رسید. چندین روانپزشک در این نظرسنجی شرکت کردند.

با این حال اخیراً توانایی شناختی دونالد ترامپ موضوع رایج محافل آمریکایی بوده است. چندین روانپزشک در سال‌های 2016 و 2017 در این مورد اظهار نظر کرده‌اند اما مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 26 مرداد 96، کدمطلب:۶۲۰۷۱۲۰، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین