پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
عضو شورای شهر شیراز گفت: تغییر مکان شورای شهر شیراز برای نجات بافت تاریخی و قدیمی شیراز بود که خوشبختانه در این راستا موفق بودیم.
شعارسال: عضو شورای شهر شیراز گفت: تغییر مکان شورای شهر شیراز برای نجات بافت تاریخی و قدیمی شیراز بود که خوشبختانه در این راستا موفق بودیم.

احمد رضا نقیب زاده صبح یکشنبه در نشست خبری فعالیت های کمیسیون حمل و نقل شورای چهارم، گفت: احداث ایستگاه وکیل بحثی بود که در یک زمان موضوع حذف آن مطرح شد که تنها مخالف آن بودم زیرا این ایستگاه یک ضرورت بود.

وی ادامه داد: احداث این ایستگاه تحول اقتصادی ایجاد می کند زیرا مسافران مترو به طور حتم روزی افزایش خواهد داشت و می شد بدون مصدود کردن خیابان این کار انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای چهارم شهر شیراز افزود: این مهم با همکاری شورای باز اجرایی و در دستورکار قرار گرفت و امروز در این ایستگاه سازه مورد نیاز احداث و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

نقیب زاده تاکید کرد: برنامه ۵ ساله عمرانی از اولویت ها بود که از شورای دوم این مهم را پیگیری کردم و زمینه سومین برنامه پنج ساله فراهم و با حمایت هیات رئیسه شورای چهارم تصویب شد.

وی تصریح کرد: به هنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل شیراز که اولین آن در سال ۸۰ تهیه و از وزارت کشور ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز ادامه داد: واگذاری مدیریت بخشی از کمربندی از مصوباتی بود که شخصا مطرح و به نتیجه رساندم زیرا بخشی از کمربندی در محدوده شهری قرار دارد و باید به محور شهری تبدیل می شد.

نقیب زاده افزود: که البته به دلیل برخی از نگاه های خاص با اینکه این طرح مصویب شده اما اجرایی نگردیده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تقدیر از تمامی زحمتکشان شهرداری در غالب یک جشنواره فراهم شد، گفت: قرار شد ارزیابی کامل انجام و از تمامی زحمتکشان و پاکبانان اتفاق افتاد.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به تغییر مکان شورای شهر تصریح کرد: بافت تاریخی شیراز به کالبد بدون روح تبدیل شده زیرا اکثریت از این منطقه مهاجرت کردند و هویت فرهنگی بافت حفظ نشده است.

نقیب زاده تاکید کرد: برای محدوده بافت باید شخصیت جدید تعریف شود و شاید هیچ دستگاهی اقدام به این جابه جایی نکند اما شورای شهر چنین کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فوتی های عابرین پیاده در شیراز، گفت:در این خصوص اصلاح خط کشی و راه اندازی پل های مکانیزه در دستورکار قرار گرفت که ساخت ۲۵ پل با سرمایه گذاری شهرداری و ۲۵ پل با سرمایه بخش خصوصی ساخته شود.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: افتتاح پروژه ها با سختگیری شورا انجام شده زیرا در کمیسیون حمل و نقل به طور کل پروژه بررسی و سپس اجازه افتتاح داده می شد حتی طی ۲ ماه اخیر.

نقیب زاده یادآور شد: طبق یکی از مصوبات وزارت کشور به زودی شاهد انحلال ۱۳ سازمان شهرداری شیراز خواهیم بود و معاونت عمرانی وزارت کشور بدون در نظر گرفتن مصوبات شورا اقدام به تصویب و ابلاغ این دستورالعمل کرده است.

وی تاکید کرد: به وزارت کشور نامه زده ایم که این ابلاغ را اجرایی نخواهیم کرد زیرا شورا دارای جایگاهی با وظایف مشخص است و اگر دستگاهی در کار شورا دخالت کرد شورا می تواند به شهرداری اجازه اجرا ندهد.

نقیب زاده در خصوص فعالیت خود در ۳ دوره شورای شهر شیراز، گفت: ۳۰۰ طرح طی ۳ دوره ارائه کردم و با پیگیری ۲۰۰ مصوبه از آن خارج شد و همچنین اداره قوانین و مصوبات شورا نیز تشکیل شد.

وی یادآور شد: در شورای دوم عضو هیات رئیسه، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه دور سوم عضو هیات رئیسه، نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و در دور چهارم نیز رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ... بوده ام.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29 مرداد 1396، کدخبر: 4063936 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین