پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
جلسه اعضای شورای اسلامی شهر با سرپرست شهرداری شیراز، معاونین و مدیران شهرداری ظهر امروز برگزار شد.

شعار سال: محمدحسن اسدی با بیان اینکه شهرداری شیراز تنها و بدون یاور است، اظهار داشت: تنها یاور شهرداری، شورای شهر است که روزبه‌روز هم عرصه بر شهرداری شیراز تنگ‌تر می‌شود.

سرپرست شهرداری شیراز افزود: مدیریت واحد و یکپارچه شهری از ضرورت‌ها است و مسئولیت سنگینی بر عهده شهرداری است.

سید احمدرضا دستغیب با بیان اینکه تعامل شورا با شهرداری یک اصل مهم است، افزود: کارشناسان به همراه مدیران شهرداری و شورای شهر اگر در کنار هم باشند؛ خدمات‌رسانی بهتری به مردم ارائه می‌شود.

وی بر لزوم توسعه گردشگری و گسترش فضای سبز شهری تأکید کرد و گفت: به‌عنوان یک شهروند از وضعیت فضای سبز شهر شیراز راضی نیستم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: طبق قانون شورای شهر دخالتی در عزل و نصب مدیران و کارکنان شهرداری ندارد، بر کار شهرداری شیراز نظارت و ارزیابی می‌کنیم و اگر مردم نارضایتی داشته باشند، تذکر خواهیم داد.

ابراهیم صبوری با بیان اینکه مدیران میانی در سازمان‌ها نقش مهمی بر عهده‌دارند که از عوامل موفقیت آن‌ها، ایجاد انگیزه با تشویق مناسب و حفظ امنیت شغلی است، تأکید کرد: مدیرانی که در جایگاه خود به‌صورت متناسب و مثبت مشغول به فعالیت هستند، نیاز به جابه‌جایی ندارند.

نایب رئیس شورای پنجم شهر شیراز بر ضرورت ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های خدمات‌رسانی در شهر شیراز نیز تأکید کرد که به گفته وی هزینه‌ها را کاهش و سرعت عمل را بالا خواهد برد.

سیروس پاک‌فطرت، تکریم و سرعت بخشی به کار ارباب‌رجوع‌ها را از اولویت‌های مهم شهرداری شیراز دانست و گفت: به شایعات تغییر و تحولات گسترده در شهرداری شیراز پایان دهید تا مدیران با آرامش کار خود را دنبال کنند.

وی پیشنهاد برگزاری جلسات شورای شهر با شهرداران مناطق و معاونین برای یک ماه تا 45 روز یک‌بار را مطرح کرد.

نواب قائدی بابیان اینکه مردم در مدیریت شهری سهیم هستند و با حضور آن‌هاست که مسؤولانبه پست و مقام می‌رسند، گفت: وظیفه همه ما و بخصوص شهرداری شیراز احترام گذاشتن به مردم است.

وی ادامه داد: اگر مدیران شهرداری اقدام خلاف قانون نکردند، اما برای انجام‌وظیفه ارگان یا مسؤولیمانع کار آن‌ها شد، شورای شهر باید حمایت خود را اعلام کند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: با هزینه کم می‌توانیم مشکلات حاشیه شهر را حل کنیم؛ در کمیسیون عمرانو خدمات شهری شورا با شهرداران مناطق جلساتی خواهیم داشت تا پروژه‌های لازم در مناطق محروم شهر اجرایی شود.

سید عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی کار کردن در ادارات دولتی سخت است چون تعریف درستی از روابط نشده و همه طلبکار هستند، افزود: رعایت قانون و اخلاق در مواجهه با مردم و پاسخگویی به‌موقع و درست از ضرورت‌های شهرداری شیراز است.

وی با تأکید بر اینکه ما اعضای شورا با شهرداری خودمان را یکی می‌دانیم، گفت: درخواست بنده از شهرداری ارائه گزارش مستمر به شورای شهر است.

مهدی حاجتی بر ضرورت تداخل وظایف در بدنه شهرداری شیراز تأکید و تشریح کرد: اگر از مدیریت یکپارچه صحبت می‌کنیم، بهتر است اول از شهرداری شیراز شروع کنیم.

وی ادامه داد: برخورد نامناسب برخی از مأموران گشت‌های بازرسی با دست‌فروشان در سطح شهر شیراز که در منظر عموم مردم نیز است، کار درستی نیست که اعتماد مردم به شهرداری را نیز کاهش می‌دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یک بررسی انجام شود تا ببینیم یاوران شورا کمک دهنده بودند یا اینکه حضورشان مفید نبوده و مشکلی را نیز حل نکردند.

سولماز دهقانی نیز بر لزوم تکریم ارباب‌رجوع در شهرداری شیراز تأکید و مطرح کرد: توجه به نیازهای رفاهی کارکنان شهرداری و به‌روز کردن دانش آن‌ها ضروری است.

نوذر امامی با بیان اینکه دفاع از حقوق مردم با اعمال نظارت بر شهرداری شیراز و اجرای درست مصوبات شورا است، افزود: جذب سرمایه‌گذارهای خارجی و داخلی در شهر شیراز برای رونق اقتصادی ضروری است؛ بودجه شهرداری شیراز می‌تواند بیشتر از بودجه مصوب امسال باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر کَن ظرفیتی جز برگزاری جشنواره‌ها ندارد، گفت: در شهر شیراز که ظرفیت‌های بسیاری موجود است، می‌توانیم جشنواره‌های مختلفی برگزار کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر لزوم استفاده از روش‌های نوین تبلیغات در سطح شهر، در اختیار قرار دادن اینترنت رایگان به شهروندان، تخصیص بخشی از درآمدهای حرم‌های مطهر برای اشتغال و رفاه عمومی تأکید کرد.

امامی با بیان اینکه تولیت حرم شاهچراغ(ع) باید رابطه مثبتی با شورا و شهردار منتخب شیراز داشته باشد، گفت: مراسم تودیع و معارفه به نام ما بود اما به کام دیگران، در این مراسم خلاف انتظار ما آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله ایمانی نیز حضور نداشتند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 700 پرونده در دادگستری فارس مربوط به شکایات مردمی از شهرداری شیراز است، یادآور شد: در میان ارگان‌های دولتی، بیشترین نارضایتی مردم از شهرداری‌ها است به خاطر اینکه مراجعات زیادی هم دارند.

امامی تصریح کرد: مردم شیراز خسته هستند و نیاز به شادی و نشاط دارند، خیابان گذر هنر در شیراز متأسفانه تعطیل شد؛ در شهر باید تئاتر و جشنواره‌های بزرگ برگزار شود.

 در این جلسه شهرداران مناطق 11 گانه شیراز؛ تشکیل کارگروه خدمات‌رسانی، کارگروه حفظ و احیای باغات قصردشت، زیباسازی بلوار مدرس، ایجاد پیاده راه در بافت مرکز شهر، خروج ضایعات فروشی‌ها از حومه شهر، تجدیدنظر در مصوبه گروه‌بندی باغات قصردشت، برخورد با استفاده غیرمجاز از فضای شهری در محور معالی آباد، نظارت بر آپارتمان‌های مسکونی که به تجاری واداری تبدیل شدند، مقابله با توسعه حاشیه‌نشینی، نارضایتی مردم منطقه 7 از عدم اجرای شبکه فاضلاب و بالا بودن آب‌های سطحی، توجه به زیباسازی شهر و ساخت المان‌های جدید، لزوم توسعه گردشگری، توجه به محیط‌زیست شهری، تقویت نگاه اقتصادی با روش‌های نوین در شهرداری، مشخص کردن نحوه مشارکت‌های مردمی در مدیریت شهر، فراهم کردن مکانیسم اتصال نیروهای بی‌کار به فرصت‌های شغلی موجود را مطرح کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:13960609000925، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین