پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
رئیس‌شورای اسلامی شهرستان شیراز خواستار پیگیری و تعامل جدی‌تر مقامات ارشد استان فارس با دستگاه قضا برای حل مشکل مهدی حاجتی عضو شورای این شهر شد.

شعار سال: حسین جعفری در نشست شورای اسلامی شهرستان شیراز با اذعان به سیر نزولی جایگاه شوراها در کشور گفت: در حالیکه تقویت شوراها به پایداری کل نظام منجر می‌شود اما متأسفانه شرایط کشور امروز به گونه‌ای پیش می‌رود که جایگاه شوراها در آن هر روز ضعیف‌تر می‌شود.

وی با اشاره به حکم زندان و تبعید مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز، گفت: فراموش نکنیم که که اگر شوراها مصونیت قضایی نداشته باشند و نتوانند مسائل مردم و شهروندان را بیان کنند، هرگز توانمندی‌ها و رسالت شوراها هم محقق نخواهد شد.

جعفری تصریح کرد: در چنین وضعیتی کسانی که قصد کاندیداتوری برای شوراها را دارند دچار سردرگمی می‌شوند که چنانچه پس از انتخاب، ناگزیر به محافظه‌کاری شوند و نتوانند بدون لکنت زبان مسائل و مشکلات اجتماعی را بیان کنند، بنابر این بهتر است که وقت و انرژی خود را صرف نکنند.

وی در عین حال تقویت همبستگی داخلی را بهترین سپر در مقابل تهدیدات خارجی توصیف کرد و گفت: نباید کاری کنیم که رفتارهای ما موجب شود که گَرد ناامیدی در جامعه پاشیده شود و استقبال از صندوق‌های رأی به عنوان ضامن مشروعیت نظام کاهش یابد.

دیدگاه در قوه قضائیه منصفانه و منطقی‌تر شده است

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز با استقبال از تحولات اخیر در سطوح مختلف دستگاه قضایی، گفت: خوشبختانه با تغییرات اساسی که در سطوح ملی و استانی در دستگاه قضا شاهد بوده‌ایم، دیدگاه‌های منصفانه و منطقی‌تری در این مجموعه حاکم شده است.

مسؤولان برای حل مشکل حاجتی، تعامل و پیگیری جدی‌تری داشته باشند

وی اظهار امیدواری کرد که مسؤولان و شخصیت‌های صاحب نفوذ ازجمله استاندار فارس و مجمع نمایندگان استان در مجلس به‌خصوص رئیس این مجمع و همکاران شورای اسلامی شهر شیراز، شورای استان و شورای عالی استان‌ها به اتفاق به موضوع عضو شورای شهر شیراز به‌صورت جدی‌تر از قبل ورود کنند و ضمن گفتگو و تعامل با دستگاه قضا، با دیدگاه حل مسأله نماینده مردم شیراز در شورای شهر این سوءتفاهم را برطرف کنند.

آسیب‌شناسی‌های بی‌نتیجه

بر پایه این گزارش، رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از عدم کارایی برخی از جلسات، گفت: امروز در زمینه‌های مختلفی و در همه سطوح آسیب‌شناسی انجام می‌شود و جلسات متعددی هم تشکیل می‌شود اما شاهد هستیم که به لحاظ کاربردی مدیران نمی توانند آسیب‌های شناسایی شده را رفع کنند.

جعفری تصریح کرد: این وضعیت حاکی از آن است که ما یا علم مدیریت کافی نداریم یا مدیران شایسته در مناصب قرار نمی‌گیرند که در هر صورت توقع می‌رود بحث شایسته‌سالاری سرلوحه تصمیم‌گیری‌های خُرد و کلان قرار گیرد.

در بارندگی‌ها بیش از برکات، خسارت‌ها را شاهد بوده‌ایم

نماینده شهر لپویی در شورای شهرستان شیراز، عدم بهره‌وری کافی از بارندگی‌های امسال را یک نمونه از مدیریت نادرست در سطوح مختلف دانست و گفت: امسال بارندگی‌های خوبی را از جمله در شهرستان شیراز داشتیم اما شاهد بوده‌ایم که اغلب روان آب‌ها بدون مدیریت درست به هرز رفت و از این بارندگی‌ها بیش از برکات، خسارات آن بر جای مانده است.

به گفته جعفری، هم‌اکنون وضعیت کشت و زراعت مردم در بخشی از مناطق شهرستان شیراز از جمله روستاهای بخش زرقان به گونه‌ای است که در مقاطعی ناگزیر آب را قطع می‌کنند و به همین دلیل هکتارها مزرعه کشاورزی نابود می‌شود.

همچنین قطعی یا افت شدید فشار آب در بسیاری از مناطق کلان‌شهر شیراز صدای اعتراض شهورندان را درآورده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیرازبا درخواست از دولتمردان و نمایندگان مجلس برای حمایت از شوراها گفت: خوشبختانه شورای عالی استان‌ها به عنوان شورای فرادست تمامی شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور، تلاش‌های زیادی برای تقویت نهاد شوراها و اهداف و برنامه‌های شورا از طریق طرح‌هایی ازجمله مدیریت جامع یکپارچه شهری و روستایی و اصلاح قانون شوراها به خرج می‌دهد که امیدواریم با حمایت مجلس و دولت به ثمر بنشینند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 23 تیر 98، کد مطلب: 785380: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین