پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
شورای اسلامی شهر شیراز رایگان شدن استفاده از مترو برای سه روز ابتدای سال تحصیلی 96-95 را رایگان کرد.

شعار سال: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه علنی یکشنبه 26 شهریور با تصویب لایحه ی دو فوریتی، برای سه روز اول سال تحصیلی جدید، استفاده از مترو را رایگان کردند.

سرپرست شهرداری شیراز در این جلسه تاکید کرد که هزینه استفاده از مترو در ایران به ازای هر مسافر 10 برابر رقمی است که به عنوان کرایه از شهروندان دریافت می شود.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه کرایه هر مسافر مترو در ژاپن 7 هزار و 500 تومان و در مسکو 2 هزار و 500 تومان است، گفت: در ایران این عدد 500 تومان است و مردم هزینه واقعی جابه جایی با مترو را پرداخت نمی کنند.

اسدی این اقدام را با هدف فرهنگ سازی استفاده از مترو به عنوان سالم ترین و امن ترین شیوه حمل و نقل درون شهری در ایران و شیراز دانست و گفت: با رایگان شدن مترو در سه روز ابتدای سال تحصیلی مخالفتی نداریم.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز نیز گفت: هم اینک روزانه 25 تا 30 هزار نفر از مترو در شیراز استفاده می کنند و پیش بینی می کنیم با رایگان شدن مترو، حداقل این تعداد به 45 هزار نفر برسد.

اسدالله حاج زمانی خاطرنشان کرد: رایگان شدن استفاده از مترو در سه روز اول سال تحصیلی بالغ بر 50 میلیون تومان برای شهرداری شیراز هزینه به دنبال دارد.

دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: رایگان شدن استفاده از مترو در سه روز اول سال تحصیلی جدید، هدیه شورا و شهرداری شیراز به شهروندان است و امیدواریم فرهنگ استفاده از مترو، همگانی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 26 شهریور 96، کدمطلب:966-8914-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین