پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۱
رئیس کمیسیون تخصصی اتاق اصناف ایران از حذف کد آیسیک فروش طلای مستعمل از سامانه نوین اصناف و ممنوعیت فروش آن در طلافروشی‌ها خبر داد. بر این قاعده واحدهای صنفی دارای مجوز فروش طلای دست دوم باید به خرده فروشی طلا تغییر مجوز دهند. برای فروش طلای دست دوم توسط مردم به طلا فروشی ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و واحدهای صنفی طلا فروشی باید اقدام به ذوب طلای خریداری شده نمایند و حق فروش مجدد آن را ندارند. چرا که گردش طلای دست دوم غیراستاندارد و دارای عیارهای پائین، بنوعی نظم بازار طلا را برهم ریخته بود. لازم به توضیح است که مردم هم بجای طلای دست دوم ، می توانند از طلای آب شده و طلای کم اجرت برای سرمایه گذاری و پس انداز استفاده کنند.

شعارسال: کیومرث امیریان، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران اظهار کرد: پس از مطرح شدن موضوع فروش طلای دست دوم و مستهلک در این کمیسیون تخصصی و پیگیری مجدانه موضوع از طریق مکاتبات و جلسات مستمر با وزارت صمت، اداره استاندارد، درخواست کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق مبنی بر حذف کد آیسیک فروش طلای مستعمل از سامانه نوین اصناف به انجام رسید.

ممنوعیت فروش طلای دست دوم در کلیه طلا فروشی ها

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع حمایت از تولید کنندگان و همچنین حمایت از مردم و خریداران برای جلوگیری از خرید طلا‌های فاقد استاندارد، خوشبختانه این موضوع به انجام رسید و بدین ترتیب هیچ واحد صنفی اجازه فروش طلای دست دوم ندارد.

امیریان تصریح کرد: اتحادیه‌های سراسر کشور می‌توانند با اطلاع‌رسانی و ارسال اخطاریه لازم به واحد‌های صنفی تحت پوشش خود و مشخص کردن یک ضرب‌الاجل یک ماهه، نسبت به اعمال ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی برای پلمب و یا ابطال پروانه کسب واحد‌های صنفی متخلفی که اقدام به فروش طلای دست دوم بدون استاندارد می‌کنند، اقدام کنند.

فرصت یک ماهه به فروشندگان طلای دست دوم برای تغییر رسته شغلی:

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این خصوص بیان داشت که، کسانی که جواز رسمی فروش طلای دست دوم را گرفته بودند یک ماه مهلت دارند که رسته شغلی خود را در سیستم به «خرده فروشی طلا» تغییر دهند. این موضوع طی روز‌های آینده ابلاغ خواهد شد. در صورتی که این تغییر رسته شغلی انجام نشود از طریق بازرسی‌های اتاق اصناف و اتحادیه‌ها نسبت به برخورد با واحد‌های متخلف اقدام خواهد شد. همچنین سایر فروشندگانی که بدون جواز نسبت به فروش طلای دست دوم اقدام می‌کردند باید این طلا‌ها را جمع کنند. لازم به توضیح است که مردم می‌توانند طلای دست دوم خود را بفروشند، اما فروشنده پس از خرید باید طلا را ذوب کند و دیگر نمی‌تواند طلای مستعمل را مجدد بفروشد.

بذرافشان با بیان اینکه ممنوعیت فروش طلای دست دوم برای توسعه تولید طلا در کشور است، گفت: فروش طلای دست دوم از پایه اشتباه بود، زیرا زمینه سودجویی را فراهم کرده بود و فروش طلای نو کاهش یافته بود. از سویی دیگر طی سال‌های گذشته عده‌ای با فروش طلای دست دومِ بدون کد استاندارد و تخلفات عیار، بازار را برهم زده بودند(شعار سال: الزام به ذوب طلای دست دوم باعث از رده خارج شده سریع طلاهای قلابی و بازگشت مجدد به استاندارد می شود).

تعداد بازدید : 5


رییس اتحادیه طلای تهران افزود، مردم در زمان خرید طلا دقت داشته باشند و از خرید طلای دست دوم خودداری کنند. مصنوعات طلا در انواع مختلف هستند و حتی در برخی از انواع آن با اجرت‌های مختلفی از ۵ تا ۲۵ هم تولید می‌شود که با قیمت طلای دست دوم برابری می‌کند و مردمی که با خرید طلای دست دوم به دنبال پس‌انداز بودند می‌توانند از این به بعد طلای با اجرت پایین و یا طلای آب شده را بخرند.

تعداد بازدید : 4

وی اضافه کرد، تولید مصنوعات طلا به قدری ارتقا یافته که در بخش صادرات هم حرف‌های زیادی برای زدن داریم، اما متاسفانه موانع و قوانین باعث شده چندان نتوانیم نسبت به صادرات اقدام کنیم.

پایگاه تحلیلی خبری شعارسال ،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: ممنوعیت فروش طلای دست دوم در طلا فروشی ها ، ممنوعیت فروش طلای دست دوم ، فروش طلای دست دوم ، اتاق اصناف ایران ، حذف کد آیسیک فروش طلای مستعمل ، کیومرث امیریان ، کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران ، طلا‌های فاقد استاندارد ، طلای دست دوم ، نادر بذرافشان رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ، فروش طلای دست دوم توسط مردم ، خرید طلای دست دوم از مردم ، ذوب کردن طلای دست دوم خریداری شده از مردم ، جواز رسمی فروش طلای دست دوم ، تبدیل جواز فروش طلای دست دوم به خرده فروشی طلا ، ممنوعیت فروش طلای دست دوم برای توسعه تولید طلا در کشور ، برهم خوردن بازار طلا با فروش طلای دست دوم ، فروش طلای دست دوم و کاهش تولید تولیدات جدید طلا ، برهم خوردن بازار طلا با طلای دست دوم بدلیل عدم انعکاس کدهای استاندارد و رعایت عیار طلا ، فرق طلای دست دوم با طلای آب شده ، طلای اجرت پائین ، فرق طلای دست دوم با طلای آب شده و طلای اجرت پائین ، خرید طلای آب شده ، قیمت طلای آب شده ، فروش طلای آب شده ، درصد سود طلای کم اجرت ، قیمت روز طلای آب شده ، قیمت روز طلای کم اجرت ، اعلام اولین قیمتگذاری روز طلا
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
0
1
دقیقا سود طلا را تعریف کنید و با یک مثال برای ١٠ گرم طلا توضیح بدهید.
٢۵٪ از سود طلا یعنی دارنده ١٠ گرم طلا هنوز می‌تواند ١٠ گرم طلا بخرد؟

سال ١۴٠٠ شما ١٠م پول داشتید و شهریور ماه هر گرم ١.١۵٠، انس ١٨٠٠ دلار و دلار ٢٧ت، هشت گرم ‎طلا (با اجرت و کارمزد) خریدید.
امروز با اونس ٢٠۶٠ دلار، دلار ۵٠ت و گرم ٢.۵٠٠ ارزش طلای شما به ٢٠م رسیده. موقع فروش ٢۵٪ از ١٠م سود و ١.٣٣٪ سهم طلافروش از شما کسر می‌شود.
اگر بخواهید دوباره طلای نو! بخرید فقط می‌توانید ۵ گرم طلا بخرید.
به عبارتی با یک خرید و فروش طلا، سه هشتم ( ٣٧.۵٪) از دارایی شما کاهش یافته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین