پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۶۷۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: طلا فروشانی که برای فروش طلای کهنه و دست دوم از خریدار ۱۰ درصد اُجرت می‌گیرند، اقدام غیرقانونی انجام دادند.

شعار سال:ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با حذف قانون مالیات ارزش افزوده طلا، هزینه‌ برای خریداران کاهشی می‌شود. در حال حاضر قدرت خرید طلا توسط مردم کاهش پیدا کرده و خیلی‌ از افراد توانایی تهیه این کالای سرمایه‌ای را ندارند.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: حذف معافیت ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا در زمان فروش زمینه ساز رشد تقاضا برای خرید این کالا در بازار می‌شود؛ چرا که هزینه خرید طلا به نسبت گذشته کاهش پیدا می‌کند.
 
 
محمد ولی گفت: قیمت طلا  متاثر از بهای اونس جهانی و نرخ ارز است. گرانی هر گرم طلا سبب شده است تا مردم بیشتر به سمت خرید طلای دست دوم و کهنه بروند که این موضوع باعث کسادی بازار فروش مصنوعات طلای نو شده است. با حذف ۹ درصدی قیمت طلا قدرت خرید در میان مردم افزایش پیدا می‌کند.
 
محمد ولی ادامه داد: در تلاش هستیم که با هماهنگی وزارت صمت اقدامات لازم را در راستای ممانعت از فروش طلای دست دوم در واحدهای طلا فروشی به کار بگیریم.
 
او گفت: خیلی از طلا فروشان در فروش طلای کهنه و دست دوم از خریدار ۱۰ درصد اُجرت می‌گیرند این اقدامی غیرقانونی است، چرا که فروش طلای دست دوم یا کهنه بدون اُجرت است و فروش آن فقط باید به نرخ روز طلا و بدون اُجرت انجام شود. 
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار:  22 آذر  1400، کدخبر:1582464 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین