پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
وزارت دفاع روسیه از انهدام آخرین تأسیسات شیمیایی در سوریه که تحت کنترل مخالفان بود و نیز از ایجاد سامانه دفاع هوایی منسجم و کامل در خاک سوریه خبر داد.

شعارسال: به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای مسؤول مقابله با حملات شیمیایی در ارتش روسیه اعلام کرد: طی عملیاتی که با نظارت سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی انجام شد ۲۷ تأسیسات شیمیایی دولتی به طور کلی منهدم شد. ۲۵ مورد از این مراکز پیشتر منهدم شدند و دو تأسیسات دیگر که در مناطق تحت سیطره مخالفان بودند بعد از آزادی این مناطق در ماه اوت منهدم شدند.

وی گفت: این دو مرکز از سوی نیروهای ما مورد بازرسی قرار گرفتند و بعدا نیز کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی آن را مورد بررسی قرار خواهند داد.

شورای امنیت سپتامبر ۲۰۱۳ قطعنامه‌ای را درباره امحای تمامی تسلیحات شیمیایی در سوریه صادر کرد.

طی سال ۲۰۱۴، حدود ۱۲۰۰ تن سلاح شیمیایی از سوریه به بیرون منتقل شد که در این عملیات ۹ کشور از جمله روسیه شرکت داشتند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه کنترل ۱۰۰۰ کیلومتر مربع را ظرف یک هفته در بادیه در دست گرفته است.

سرگئی سوروفکین، فرمانده گروه نیروهای مسلح روسیه در سوریه گفت: ارتش سوریه در حال حاضر مشغول محاصره گروه دیگری از تروریست‌ها در شمال غرب شهر السخنه است. عملیات آزادی شهرک عقیربات آخرین مقر داعش در استان حماه وارد مرحله سرنوشت سازی شده است. آزادی این شهرک به ارتش سوریه این اجازه را می‌دهد که مسیر حلب-خناصر-اثریا-سلمیه را آزاد کرده و بر میادین نفتی در شمال پالمیرا (تدمر) سیطره یابند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که کارشناسان نظامی روس و سوری سامانه دفاع هوایی یکپارچه و کاملی را روی خاک سوریه ایجاد کرده‌اند و طی سه ماه گذشته ۸۰۰۰ تروریست کشته و ۱۵۰۰ قطعه سلاح مصادره شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تجهیزات اطلاعات هوایی روسیه و سوریه در یک سامانه یکپارچه فنی و اطلاعاتی ادغام شده‌اند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، سامانه‌ دفاع هوایی روسیه در فرودگاه حمیمیم تمامی اهداف هوایی را در کنترل خواهند داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبر آنلاین ، تاریخ انتشار: 4 شهریور 1396 ، کدخبر: 701032 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین