پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
معاون شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبوس‌رانی سهم ۱۸ درصدی در بخش حمل‌ونقل عمومی مردم را دارد که قابل‌قبول نیست و پس‌ از آن ۱۵ درصد سهم تاکسی بوده و قصد بر این است که در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ به ۴۵ درصد برسیم.

شعارسال : علیرضا صلواتی با اشاره به ناوگان اتوبوس‌رانی اظهار داشت: تا 10 سال پیش عمر ناوگان اتوبوس‌رانی زیر 3 سال بود اما در حال حاضر نسبتاً ناوگان فرسوده‌ای شده و برای نوسازی آن با مشکل روبرو بوده‌ایم.

وی افزود: پیش‌ازاین شهرداری‌ها با حدود 15 میلیون تومان یک اتوبوس نو خریداری می‌کردند و بقیه توسط دولت پرداخت می‌شد اما در حال حاضر کمک دولت قطع شده و هزینه اتوبوس‌ها نیز افزایش یافته و شهرداری باید آن را تهیه کند و این در حالی است که هر اتوبوس حدود 400 میلیون تومان هزینه در بر دارد.

معاون حمل‌ونقل شهرداری اصفهان بیان کرد: با توجه به حساسیت و رفاه شهروندان برنامه نوسازی ناوگان را در اولویت قرار داده‌ایم و در این زمینه قرارداد خریداری 200 دستگاه اتوبوس را منعقد کرده‌ایم که تا پایان همین ماه وارد ناوگان می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار بود این تعداد مهرماه وارد چرخه حمل‌ونقل شود اما با بدقولی خودروسازان داخلی مواجه شدیم و با وجود اینکه کل هزینه را پرداخت کرده بودیم در زمان موعد تحویل ندادند.

صلواتی خاطرنشان کرد: در کنار برنامه نوسازی بیش از 60 دستگاه اتوبوس که دودزا بودند از مدار سرویس‌دهی خارج و سعی شده با بهسازی ناوگان و موتور نوسازی آن‌ها بتوانیم آلایندگی را به حداقل برسانیم.

وی گفت: حساسیت آلایندگی روی ناوگان زیاد است و سعی شده این حساسیت را از مبدأ کنترل و اجازه ندهیم اتوبوسی که دارای آلایندگی است وارد چرخه حمل‌ونقل شود البته ما منکر اتوبوس دودزا در شهر نیستیم.

صلواتی با اشاره به عمر ناوگان اتوبوس‌رانی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی برای آینده سعی بر این است که سن ناوگان را به 5 سال کاهش دهیم تا مهر سال آینده در ناوگان اتوبوس‌رانی اتفاقات خوبی در شهر ببینیم.

معاون حمل‌ونقل شهرداری اصفهان بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر ناوگانی داریم که 600 اتوبوس آن بالای 10 سال عمر دارد و بر اساس استانداردها درواقع از رده خارج هستند؛ این مشکل به دلایل مختلف مانند مشکلات اعتباری، بودجه، تحریم‌ها و قطع شدن کمک‌های دولت است که سبب شده سن ناوگان بالا برود.

وی تصریح کرد: حدود 1200 دستگاه اتوبوس در سطح شهر اصفهان فعالیت می‌کند که از این تعداد 600 دستگاه عمر بالای 10 سال داشته و بقیه هم از سن یک سال تا 10 سال را داریم.

صلواتی افزود: در حال حاضر ناوگان اتوبوس‌رانی سهم 18 درصدی در بخش حمل‌ونقل عمومی مردم را دارد که قابل قبول نیست و پس‌ از آن 15 درصد سهم تاکسی بوده و قصد بر این است که تا سال آینده به ناوگان اتوبوس‌رانی 5 درصد اضافه و در برنامه اصفهان 1400 به 45 درصد برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث یارانه بلیت هم که از سوی دولت پرداخت می‌شد امسال حدود 10 درصد آن پرداخت شده با توجه به اینکه هزینه‌های جاری اتوبوس‌رانی بر جای خودش است و این سرویس‌دهی باید انجام شود سبب شده که روند نوسازی با کندی پیش برود زیرا سرویس‌دهی در شهر نباید متوقف شود.

صلواتی گفت: با وجود کسری بودجه، سعی بر این است که حمل‌ونقل عمومی کمرنگ نشود و در اولویت شهرداری قرار گیرد و ازاین‌رو پیگیری و اولویت نخست در اعتبار مربوط به حمل‌ونقل عمومی است تا کفیت ناوگان ارتقا یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار چهارشنبه 16 دی 1394 ، کد مطلب : 962952 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین