پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی از فعال شدن 30 خط اتوبوسرانی برای فعالیت شبانه در شهر تهران خبر داد.

شعارسال : پیمان سنندجی در مراسم ورود 200 دستگاه اتوبوس دو کابین به ناوگان اتوبوسرانی و راه‌اندازی خطوط شبانه که صبح امروز در بوستان ولایت برگزار شد، اظهار داشت: تا چند سال پیش یکی از مشکلات جدی حوزه اتوبوسرانی زمان ان و رسیدن اتوبوس در تایم مناسب در ایستگاه‌ها بود اما خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است.

وی افزود: تا چند سال پیش در سال‌های گذشته سیستم برقی اتوبوس فعال بود اما مجبور شدیم سیستم جدیدی را وارد ناوگان کنیم اما امروز توانسته‌ایم همه اتوبوس‌های قدیمی را اورهال کنیم و آنها را مورد استفاده قرار دهیم. در بسیاری از نقاط شهر باید از سیستم باطری برای اتوبوس‌ها استفاده می‌کردیم که خوشبختانه این امر محقق شده و به این منظور دانشگاه تهران باطری‌هایی را طراحی کرده که می‌تواند بیش از یک و نیم ساعت بدون برق حرکت کند. همچنین در سیستم قدیم خیابان 17 شهریور و برخی دیگر از مسیرها فضای در هم تنیده‌ای از سیم‌های برق وجود داشت اما در حال حاضر هیچ سیمی بجز آنهایی که لابلای درختان مستتر شده است را می‌بینید.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: همه سیستم‌ها توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده است علاوه بر این استفاده از اتوبوس‌های هیبریدی به عنوان یک سیستم ایمن و پاک در دستور کار قرا ردارد و امروز شاهد ورود سه دستگاه هیبریدی که در واقع نتروبات هستند و 3 کابین دارند خواهیم بود که از پایانه خاوران تا آزادی آغاز به کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها فاقد هرگونه آلودگی هستند، گفت: طبق دستوری که تشکری هاشمی معاون حمل و نقل شهردار تهران صادر کرد مطالعاتی در خصوص فعال شدن خطوط شبانه اتوبوس‌رانی صورت گرفت چرا که هم‌اکنون بجز خطوط بی آر تی، حمل و نقل عمومی دیگری وجود ندارد. بر این اساس 3 نوع مسافرت را شناسایی کردیم؛ نخست برای خطوطی که جنبه تفریحی دارند، دوم برای خطوطی که جنبه کاری دارند و سوم برای نقاطی که کارکرد ورودی و خروجی شهر مانند پایانه‌ها را دارند.

سنندجی عنوان کرد: برای این امر 30 خط را در نظر گرفته‌ایم تا خطوط شبانه راه‌اندازی شود. علاوه بر این 200 دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو 4 نیز به کار گرفته می‌شود که دارای بالاترین استاندارد هستند و جزو بهترین اتوبوس‌ها محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های مذکور فاقدهرگونه آلاینده‌های اتوبوس‌های دیزلی هستند گفت: سامانه حمل و نقل جانبازان نیز یکی دیگر از موضوعات مهم بوده و در حال حاضر خدمات‌رسانی در این حوزه انجام می‌شود، علاوه بر این بیش از 55 مدرسه معلولان نیز به صورت رایگان تحت پوشش شرکت واحد اتوبوسرانی قرار دارد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 400 دستگاه اتوبوس بازسازی شده که امیدواریم این روند تسریع شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار چهارشنبه 08 مهر 1394 ، کد مطلب : 875485 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین