پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
رهبران نظامی کره جنوبی نقشه ای را طراحی کرده اند تا در صورت آغاز جنگ در شبه جزیره، رهبران همسایه شمالی خود را ترور کنند.

شعارسال: به نقل از ایندیپندت، گفته می شود کره جنوبی نیروهای ویژه اش را آموزش داده تا در صورتی که کره شمالی جنگ را آغاز کرد، کیم جونگ اون و نزدیک ترین مشاورش را به قتل برسانند.

بنابر یک سند دولتی که توسط روزنامه کره ای «چولسون ایلبو» منتشر شده، این استراتژی بخشی از اقدامات متعدد سئول برای «تغییر به موضع تهاجمی» است.

کره جنوبی همچنین برنامه ریزی کرده است تا همزمان با متوقف کردن حمله از سوی همسایه شمالی خود، 1000 هدف اولیه، از جمله سلاح های اتمی و تاسیسات پرتاب موشک را شناسایی و نابود کند.

گفته می شود پس از فرمان مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی، برای تهیه نقشه حمله نظامی، وزیر دفاع این طرح اولیه را در اختیار او قرار داده است.

تنها یک روز پیش از شلیک موشک بالستیک از سوی پیونگ یانگ که از فراز ژاپن عبور کرد، آنها استراتژی اصلاح شده شان را با دونالد ترامپ مورد بحث قرار دادند که بعدا اعلام کرد «تمام گزینه ها روی میز است».

این خبر در حالی منتشر شده است که ایالات متحده و کره جنوبی برگزاری تمرین نظامی مشترک هفتگی خود را به عنوان تمرینی دفاعی برای آمادگی در مقابل حمله کره شمالی معرفی کردند.

با این وجود، تحلیل گران از این تمرین های به اصطلاح دفاعی به عنوان «عملیات سر بریدن» برای هدف گرفتن کیم جونگ اون یاد می کنند و برخی دیگر بر این باورند در صورتی که رهبر کره شمالی ترور یا اسیر شود، نیروهای مسلح او ممکن است تسلیم شوند.

این ادعا که عملیات های تمرینی مشترک نه واکنشی، بلکه تهاجمی هستند از ماه مارس قوت گرفتند که تیم ششم نیروی دریایی ایالات متحده در تمرین های جداگانه با نیروهای ویژه کره جنوبی مشارکت کرد.

همزمان، یک نماینده پارلمان کره جنوبی گفت کیم جونگ اون در ترس از ترور شدن در حمله ای توسط سربازان بسیار ماهر زندگی می کند. لی چوئل وو، رییس کمیته اطلاعاتی پارلمان کره جنوبی این ادعا را بر اساس اطلاعاتی که از آژانس اطلاعاتی کشورش به دست آورده بود مطرح کرد.

او هفته گذشته مدعی شد «کیم به شدت مشغول جمع آوری اطلاعات به وسیله آژانس های اطلاعاتیش درباره «عملیات سر بریدن» است».

لی اضافه کرد که رهبر کره شمالی سفرهایش را هنگام طلوع آفتاب انجام می دهد و به جای آن که با مرسدس بنز خودش رفت و آمد کند، مدام از خودروهای مختلف استفاده می کند.

«طرح سر بریدن» که هدفش دیکتاتور کره شمالی و معاونان ارشدش است، نخستین بار در رزمایش مشترک واشنگتن و سئول در سال 2015 در عملیاتی با عنوان «طرح عملیاتی 5015» آشکار شد.

موسسه بروکینگز گفت که این طرح «جنگ محدود با تمرکز بر حمله پیشدستانه به اهداف استراتژیک و «یورش های سریع سر بریدن» برای از بین بردن رهبران کره شمالی را تصویر کرده است».

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 9شهریور1396، کدخبر: 377520: www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین