پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
آیا می‌دانید در زمانی که دسترسی شما به GPS قطع می‌شود، چگونه باید از روی نقشه مسیر را پیدا کنید؟

شعارسال: خواندن نقشه و پیدا کردن مسیر، دیگر کار مشکلی نیست، زیرا با وجود برنامه‌هایی مانند گوگل مپ، ویز و GPS که امروزه روی تمام گوشی‌ها نصب است، می‌توانید به راحتی آدرس مورد نظر خود را در شهر‌های خارجی یا داخلی پیدا کنید. زمانی که به آسانی به GPS دسترسی دارید، پیدا کردن مسیر از روی نقشه‌های کاغذی یا استفاده از قطب‌نما، بیشتر وقت تلف کردن است. به هر حال برای اینکه به یک مسافر خوب تبدیل شوید، باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. راهنمایی‌های لازم برای خواندن نقشه در این مقاله، برای برخی شاید ساده به نظر برسد، اما برای کسانی که با GPS بزرگ شده‌اند، کمی دشوار است. ما می‌خواهیم این مشکلات را از بین ببریم.

راهنمای جهت‌یاب را بررسی کنید

اولین گام این است که نقشه را به درستی در دست بگیرید. نقشه باید به سمت شمال باشد. در اکثر نقشه‌ها، معمولا در گوشه پایین، سمت راست یا چپ، جهت‌یابی که نشان دهنده سمت شمال، جنوب، شرق و غرب است، وجود دارد.

به مقیاس توجه کنید

میزان مسیری که در نقشه می‌بینید، با مسیری که در واقعیت باید طی کنید، کاملا متفاوت است. ممکن است مسیر در نقشه کوتاه به نظر بیاید اما در واقعیت، برای رسیدن به آن با ماشین یا پای پیاده، ساعت‌ها زمان نیاز باشد. مقیاس نقشه به شما اجازه می‌دهد نسبت فاصله در نقشه با نسبت فاصله در واقعیت را تخمین بزنید. به عنوان مثال، یک اینچ روی نقشه با یک مایل روی زمین برابر است.

علامت‌ها را بررسی کنید

علامت‌ها و اختصارات در هر نقشه می‌توانند رمز‌گشای خوب و کارآمدی باشند. البته این علائم در هر نقشه می‌تواند کمی متفاوت باشد. اما به طور کلی در تمامی نقشه‌ها، جاده‌های اصلی، بزرگراه‌ها، کوه، شهر و دیگر عناصر ناوبری مهم نشان داده می‌شود.

استفاده از قطب‌نما را یاد بگیرید

زمانی که در حال طبیعت‌گردی و پیاده‌روی در مناطق دور افتاده هستید، وجود یک قطب‌نما در کنار نقشه، بسیار مفید خواهد بود. قطب‌نما به شمال مغناطیسی اشاره دارد، نه به شمال واقعی، بنابراین هنگام استفاده از قطب‌نما، مسافران نیاز دارند کمی جا‌به‌جا شوند. پس از انجام جا‌به‌جایی‌های لازم، قطب‌نما را روی نقشه قرار داده تا فلش قطب‌نما با جهت شمال نقشه تنظیم شود. زمانی که قطب‌نما به طور کامل با جهت نقشه هماهنگ شد، مسیر را بیابید و به راه خود ادامه دهید.

هنگام طبیعت‌گردی، نقشه‌های تو‌پو‌گرافی را نگاه کنید

نقشه‌های تو‌پو‌گرافی، نقشه‌هایی با مقیاس‌های بزرگ و کوچک هستند که برای نشان دادن خصوصیات فیزیکی سطح زمین به کار می‌روند. در این نقشه‌ها توسط خطوط منحنی، شکل و ارتفاع هر چشم‌انداز نشان داده شده است. هنگامی که این خطوط با یکدیگر فاصله داشته باشند، یعنی در آن محل، تپه یا کوهی قرار دارد. دیگر عناصر رایج در نقشه‌های توپوگرافی شامل جنگل‌ها، مسیرهای پیاده‌روی، رود و.. می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت کجارو، تاریخ انتشار:12شهریور1396، کدخبر: 127777 : www.kojaro.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
در آن زمان که ماهواره های جی پی اس نبودند نقشه خوانی بوده ، استفاده از فناوری های نوین برای ناوبری یاعث شده دیگر کم کم روش های قدیمی مسیریابی را فراموش کنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین