پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: هزینه ماهانه این اداره‌کل بدون بخش درمان و پوشش مواردی از قبیل بیمه بیکاری و غیره، حدود 108 میلیارد تومان است.

شعار سال: سیروس نصیری صبح شنبه در حاشیه همایش پیاده‌روی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان که از مقابل صدا و سیمای مرکز قزوین تا ورزشگاه سردار آزادگان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش امروز، تجلیل و تکریم از بازنشستگان استان است.

وی افزود: پیاده‌روی بازنشستگان به دستور نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور امروز در سراسر کشور برگزار می‌شود و اعتقاد قلبی ما این است که بازنشستگان گوهر گرانبها و تجربه ارزشمند تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به این نکته که ترسیم درست راه آینده جز با استفاده از تجربه گذشتگان که امروز در اختیار ما قرار می‌دهند، ممکن نیست،گفت: این افتخار را داریم که بگوییم ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با بازنشستگان و کانون‌های بازنشستگی بسیار تنگاتنگ است و هر ماه چند جلسه در این زمینه برگزار کرده و به صورت جدی موضوعات مربوط به حوزه بازنشستگی را رصد می‌کنیم.

نصیری اضافه کرد: در کنار ارائه خدماتی از قبیل درمان، بازنشستگی و غیره از سوی سازمان تأمین اجتماعی، موضوع سلامت بازنشستگان و مستمری‌بگیران هم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

این مسؤول تشریح کرد: در استان قزوین بالغ بر 231 هزار بیمه شده و 65 هزار خانوار بازنشسته وجود دارد و حدود 62 درصد جمعیت استان قزوین بیش از 780 هزار نفر تحت پوشش اداره‌کل تأمین اجتماعی استان قزوین هستند که این میزان حدود 10 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به وجود 16 هزار کارگاه فعال در استان خاطرنشان کرد: رقم حق بیمه‌ای که از این کارگاه‌ها دریافت می‌شود در مقابل هزینه‌های سازمان کمتر است که امیدواریم در این راستا بتوانیم شرایط بهتری را فراهم کنیم.

نصیری عنوان کرد: بیش از 97 میلیارد تومان تعهد پرداختی ماهانه اداره‌کل تأمین اجتماعی استان قزوین است و این اداره‌کل در پایان هر ماه به این مبلغ نیاز دارد تا بتواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند.

وی ادامه داد: باید بگوییم که هزینه ماهانه اداره‌کل تأمین اجتماعی استان قزوین بدون بخش درمان و پوشش مواردی از قبیل بیمه بیکاری و غیره، حدود 108 میلیارد تومان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به این امر که سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که کمکی از دولت دریافت نمی‌کند، مطرح کرد: بیش از 486 میلیارد تومان از بخش کارفرمایی استان مطالبه داریم و اگر قرار بر عدم همکاری سازمان تأمین اجتماعی بود، امروز این مبلغ بدهی وجود نداشت بنابراین از کارفرمایان تقاضا داریم که بدهی‌های خودرا برای ارائه بهتر خدمات از سوی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنند.

نصیری با بیان اینکه ثبات مدیریت در سازمان تأمین اجتماعی کشور به مدیریت بهتر امور کمک کرده است، افزود: امروز سیستم کار مبتنی بر مدیریت بخش مصارف است که حذف نسخه کاغذی دفترچه، بازرسی الکترونیک، ابلاغ الکترونیک، حذف سیستم کاغذی برای ارسال لیست حق بیمه از سوی کارفرمایان، پرداخت حق بیمه حرف و مشاغل آزاد بدون حضور در شعبه و چند طرح دیگر از اقداماتی بوده که در این راستا صورت گرفته است.

این مسؤول با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم بحث پرونده الکترونیک را طی سال جاری در استان قزوین آغاز کنیم، یادآور شد: امیدواریم با دریافت تعهدات سازمان تأمین اجتماعی از دولت که در مجلس شورای اسلامی هم مصوب شده است، بتوانیم در راستای اجرای ماده 96 قانون تأمین اجتماعی شرایط بهتری را برای بازنشستگان فراهم کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 25 شهریور 96، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۶۲۵۰۰۰۴۵۴، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین