پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، که توافق هسته‌ای ایران مهم‌ترین محور این نشست بود، گفته است «به‌زودی خواهیم دید چه روی‌ می‌دهد».

شعارسال: رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، که توافق هسته‌ای ایران مهم‌ترین محور این نشست بود، گفته است «به‌زودی خواهیم دید چه روی‌ می‌دهد».


 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در آغاز دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در پاسخ به سؤالی در این مورد که در قبال توافق هسته‌ای با ایران چه خواهد کرد، تأکید کرد که «به‌زوی خواهیم دید چه می‌شود».

دیدار یک‌ساعته ترامپ با نتانیاهو در نیویورک، سومین ملاقات سران آمریکا و رژیم صهیونیستی در هشت ماه دوران روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ است.

نتانیاهو در روزهای گذشته گفته بود که «برجام یک توافق بد است که باید لغو یا اصلاح شود.»

طبق این گزارش، نخست‌وزیر اسرائیل در آغاز دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا هم تأکید کرد که به دنبال گفت‌وگو با دونالد ترامپ در این زمینه است که چطور طرفین می‌توانند مشترکا به «توافق بسیار بد هسته‌ای» پاسخ دهند و نفوذ ایران در منطقه را عقب برانند.

در این زمینه دونالد ترامپ اما در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه «آیا شما قصد دارید توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنید؟»، تنها به این نکته بسنده کرد که «به زودی خواهیم دید چه روی می‌دهد».

احتمال می‌رود دولت دونالد ترامپ که تاکنون دو بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرده در ماه اکتبر، زمانی که باید به کنگره درباره پایبندی یا عدم پایبندی تهران به این توافق گزارش دهد، سیاست دیگری در قبال آن اتخاذ کند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان گزارش داده بودند که نتانیاهو با در دست داشتن «پیشنهادهای معین» با هدف «لغو یا تغییر کلی» برجام، برای ملاقات با دونالد ترامپ آماده شده بود.

«ییسرائل کاتز» وزیر اطلاعات اسرائیل هفته گذشته گفته بود که نخست‌وزیر این رژیم سه گزینه را به ترامپ در مورد برجام ارائه می کند؛ «لغو، تعلیق یا تغییر کلی مفاد آن».

در این زمینه روزنامه هاآرتص، دوشنبه نوشت که هدف بنیامین نتانیاهو متقاعد کردن دونالد ترامپ در این زمینه است که آمریکا پانزدهم اکتبر (۲۳ مهر) با این استدلال که «ایران تعهدات هسته‌ای‌اش را نقض کرده» خروج کشورش از برجام را اعلام کند و در آن صورت کنگره تحریم‌های بیشتری را علیه ایران برقرار کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری روز نو، تاریخ انتشار 28 شهریور 96 ، کد خبر:  283872 ، www.roozno.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین