پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۱۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
دولت هند به دنبال ایجاد یک پول مجازی دولتی به نام «لاکشمی» (الهه ثروت و دارایی هندوها) است.

شعارسال: دولت هند به دنبال ایجاد یک پول مجازی دولتی به نام «لاکشمی» (الهه ثروت و دارایی هندوها) است. اوایل هفته جاری «سودارشان سن» مدیرعامل بانک مرکزی هند (RBI) اعلام کرد که پول مجازی می تواند جایگزین مناسبی برای روپیه باشد.

تحلیلگران بازارهای مالی در مورد آینده پول دیجیتال خوشبین‌ هستند. پیش از هند کشورهای دیگری نیز برای راه اندازی پول مجازی داخلی اقدام کرده اند؛ برای مثال در خرداد ماه سال جاری بانک مرکزی روسیه از قصد خود برای طراحی یک پول مجازی روسی پرده برداشت. چین هم درکنار وضع قوانین سختگیرانه برای پول های مجازی خارجی مثل بیت کوین، به دنبال راه اندازی پول مجازی داخلی است.

با گذشت چند سال از معرفی پول های مجازی، مزایای آن ها مثل امنیت بالا، شفافیت و کارمزد اندک در حال آشکار شدن است و تحلیلگران بازارهای مالی در مورد آینده این پول ها بسیار خوشبین‌تر از گذشته هستند، با این وجود جایگزینی ارزهای فعلی باپول های مجازی مستلزم تغییر قوانین و روش های بانکداری است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز، تاریخ انتشار: 27شهریور1396، کدخبر: 524423: www.bultannews.com
  

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین