پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه پس از ملاقات با نمایندگان امریکا، روسیه و دیگر قدرتهای مهم اعلام کرد که مذاکرات صلح سوریه کماکان در 25 ژانویه ( پنجم بهمن ماه ) در ژنو برگزار خواهد شد.

شعارسال: به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو ، ' استفان دمیستورا ' به خبرنگاران گفت : در این ملاقات موضوع دسترسی به شهر مضایا که تحت محاصره نیروهای دولتی سوریه قرار دارد و روز دوشنبه نخستین محموله های امدادی پس از سه ماه به این شهر رسیده است ، مورد بحث قرار گرفته است.

وی گفت : این ملاقات به منظور پیشبرد مذاکرات ژنو ضروری بود و هنوز مسائل و موضوعات مهمی وجود دارد که لازم بود با این نمایندگان مشورت کنم . '

' آن پترسون ' دستیار وزیر خارجه امریکا گفت : این مذاکرات هنوز در مسیر برگزاری در 25 ژانویه قرار دارد و وی گفت و گوی خوبی با گنادی گاتیلف معاون وزیر خارجه روسیه و مقامات ارشد انگلیس ، جین و فرانسه انجام داده است .

گروه های شورشی سوریه پیش از این گفته بودند که آنها در مذاکرات صلح شرکت نخواهند کرد مگر این که بندهای بشردوستانه گنجانده شده در تازه ترین قطعنامه سازمان ملل از جمله دسترسی آزادانه به مناطق تحت محاصره به مورد اجرا گذاشته شود.

دفتر دمیستورا با انتشار بیانیه ای گفت : مقامات پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل موافقت کرده اند دسترسی ' پایدار و بلامانع به برخی از مناطق تحت محاصره ' در جنگ داخلی سوریه را پیش ببرند.

در این بیانیه آمده است : نماینده ویژه و گروه وی سخت خواهند کوشید به منظور فراگیر بودن مذاکرات داخلی در مورد سوریه در 25 ژانویه دعوت نامه هایی برای همه طرفها ارسال کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24دی1394، کدخبر: 81919987: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین