پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: امسال بیش از 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی در کشور نظر گرفته شده که سهم استان گلستان حدود 540 میلیارد تومان است.

شعار سال: سعید مازندرانی در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به برنامه ایجاد 20 هزار شغل در گلستان، اظهار کرد: برنامه اشتغال سال 96 قطعی شده و به تمامی مدیران دستگاهی و فرمانداران ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تفکیک استانی اعتبارات اشتغال برای استان ها ابلاغ نشده است، تصریح کرد: 20 هزار میلیارد تومان در کل کشور برای اشتغال در نظر گرفته شده که سهم استان بر اساس ضریب 2.77 درصدی که به ما دادند معادل 540 میلیارد تومان است که بین سه تا پنج درصد آن تسهیلات یارانه دار است.

مازندرانی تصریح کرد: بحث آی تی و بوم گردی و گردشگری جزو اولویت هایی است که برای اشتغال استان در نظر گرفته شده است. صنایع دستی، شیلات و پوشاک نیز جزو کارهایی هستند که باید روی آنها بیشتر کار شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به طرح اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان برای این کار تصویب شده و آیین نامه های اجرایی آن ابلاغ شده است. سود این تسهیلات از صفر درصد تا حداکثر شش درصد خواهد بود.

وی در ادامه گفت: 4230 نفر سهمیه کارورزی برای استان در نظر گرفته شده اما متاسفانه در بخش تقاضا مشکل داریم. بیش از 11 هزار فارغ التحصیل گلستانی در سامانه ثبت نام کرده اند اما سازمان های مرتبط کارفرمایان خود را به سمت جذب این نیروها هدایت نمی کنند.

مازندرانی به حمایت های بیمه ای از کارفرمایانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب می کنند، افزود: اگر کارگاهی یک فارغ التحصیل دانشگاهی را بدون دوره کارورزی جذب کند، دولت یکسال بیمه این فرد را پرداخت می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: امسال برای اشتغال مشاغل خانگی نزدیک به 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نیاز است در این زمینه اطلاع رسانی شود.

وی عنوان کرد: این تسهیلات به کسانی اعطا می شود که که بیمه نباشند، مدرک مهارتی مورد نظر را داشته باشند و ضامن و وسیقه های لازم را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر اینکه ما به تنهایی نمی توانیم اشتغال زایی کنیم، گفت: با توجه به اینکه اشتغال یک امر فرا دستگاهی است، از دستگاه ها می خواهیم حداقل سهمیه بندی که برای اشتغال به دستگاه ها داده شده را انجام دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا (استان گلستان)، تاریخ 1 مهر 96، کد مطلب: 967-390-5: www.golestan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین