پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
امروز همه ایران با چشمانی اشکبار برای آخرین بار پیکر شهید محسن حججی که نماد مقابله با کفر شد را تشییع کرده و او را تا آرامگاه ابدی‌اش بدرقه کردند.

شعار سال: همه ایران به نجف‌آباد آمدند، از بروجن، شیراز، تبریز، تهران، کرج و همهو همه در یک کلام از ایران آمده‌اند. آمده‌اند تا بار دیگر غیرت ایرانی را به رخ جهانیان بکشند و آمدند تا به پدر و مادر، همسر و فرزند محسن بگویند که همه ایران عزادار محسن است.

پهنای صورت همه مردم ایران را دیشب اشک‌هایی پر کرده بود که برای نمایش اقتدار ایران و ایرانی بر گونه‌ها جاری شده بود. امروز شهید بی سر همانند سرداری تشییع شد که همه جهان نظاره گر این تشییع بودند. امروز نجف آباد، دیروز اصفهان و تهران و دو روز گذشته مردم مشهد میزبان پیکر بی سر محسن بودند و می توان گفت همه ایران به احترام محسن ایستاد.

پیکر محسن ساعت هشت صبح بر روی دستان مردم قدرشناس نجف آباد وارد میدان بسیج شد، میدانی که امروز کربلا را تجربه کرد، یک مملکت بی تاب محسن بود محسنی که امروز در کنار ارابابش حسین (ع) نظاره‌گر ولوله مردمان ایران برای تشییع‌اش بود.

خیل عظیم جمعیت توان حرکت را از همه مردم گرفته بود، عاشقان دلسوخته منتظر رسیدن لحظه وصال با یار بودند. همه با هم «خوش آمدی مدافع حرم»، «سلام عزیز پرپرم»، «سلام عزیز برادرم»، «سلام ماه منورم» را زمزمه می کردند و همه از محسن طلب دعا داشتند.

از محسن طلب بازگشت مرتضی را دارم

مادری حدود ۷۰ ساله که تازه از راه شیراز با در دست داشتن عکس پسر شهیدش و به عشق محسن به نجف آباد آمده بود، گفت: از محسنم می خواهم که پیکر شهیدم؛ مرتضی، هم به خانه بازگردد.

او که برای تسلی خاطر مادر شهید حججی از راه دور آمده بود، ادامه داد: امروز آمده‌ام تا به مادر شهید بگویم ما هم همدرد و همراه وی هستیم و او در تحمل این غم بزرگ تنها نیست.

حضور جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس در کنار دیگر مسئولان ملی و استانی از جمله سردار سلامی جانشین سپاه پاسداران، محمود حجتی، وزیر کشاورزی، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار وحید نماینده رهبر معظم انقلاب، سرلشکر مصطفی ایزدی، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان (ع) و جمع کثیری از خانواده شهدای مدافع حرم نیز در این مراسم با شکوه وداع قابل توجه بود و اشک‌های جاری بر گونه‌های این عزیزان از حسرتی بر دل مانده‌شان نشان داشت.

محسن عاقبت بخیر شد و آرزو دارم به او بپیوندم

حامد ادیب در حالی که بر روی ویلچر در حال حرکت در بین مردم ایران در نجف آباد بود خود را جا مانده از غافله محسن دانست و گفت: محسن عاقبت بخیر شد و آرزو دارم به محسن بپیوندم.

وی با بیان اینکه مردم ایران سه ماه است که برای محسن اشک می‌ریزند، گفت: دشمن باید بداند ما امثال محسن حججی را زیاد داریم و این غیرت همواره در جامعه ایران جاری است.

احترام سربازانی که با چشمان اشکبار در مراسم تشییع شهید بودند نظاره گر تابوت شهید با حس غیرت و انتقام جویی خون او بودند به گونه‌ای که مردم ایران با دیدن هر یک از این سربازها بر خود می بالیدند چرا که در چهره هر یک از این سربازان محسن حججی دیده می‌شد.

اما مردم امروز در آخرین وداع با پیکر شهید حججی همراه با خود وسایلی را نیز برای تبرک آورده بودند تا یادگاری از شهید را نیز همراه با خود به خانه ببرند.

با نگاهی اجمالی به میدان بسیج و خیابان‌های منتهی به این میدان شاهد مردمانی بودیم که هر کدام با حاجتی در دل نظاره گر تابوت شهید بی سر محسن حججی بودند و از این شهید بزرگوار تقاضای وساطت برای برآورده شدن حاجتشان را داشتند.

در ادامه این برنامه و پس از مداحی رضا نریمانی و سخنرانی سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی، پیکر شهید حججی از میان خیل عظیم جمعیت مسیر میدان بسیج تا گلزار شهدا را طی کرد.

۴۰۰ عکاس و خبرنگار وداع آخر مردم ایران با محسن را ثبت کردند

موکب‌ها نیز پذیرای استقبال کنندگان پیکر شهید حججی بودند و همه مردم با نظم و ترتیب خاصی در این موکب‌ها با نهایت احترام پذیرایی می‌شدند.

اما حضور چشمگیر خبرنگاران نیز در مراسم تشییع پیکر شهید حججی قابل توجه بود به گونه‌ای که حدود ۴۰۰ خبرنگار و عکاس از رسانه‌های گروهی برای پوشش این برنامه حضور یافتند.

پیکر شهید بزرگوار در نهایت پس از یک ساعت حرکت در مسیر وارد گلزار شهدای نجف آباد و با قرار گرفتن بر روی دستان مردم قدرشناس ایران راهی خانه‌ ابدی‌اش شد.

اقامه نماز میت شهید حججی توسط حجت‌الاسلام حسناتی

خانواده این شهید بزرگوار نیز برای تقدیم بدن قطعه قطعه شده محسن‌شان در حال آماده سازی آرامگاه این شهید شدند. آرامگاهی که به باور بسیاری از مردم شعبه‌ای از حرم امام حسین (ع) است.

نماز میت در فاصله صد متری آرامگاه شهید به امامت حجت‌الاسلام حسناتی، امام جمعه نجف آباد اقامه شد و در نهایت پیکر شهید محسن حججی پس از وداعی با شکوه و پس از حدود سه ماه با تقدیم سلام به امام حسین (ع)، و با دادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا و اسرائیل با چشمان اشکبار خانواده‌اش، در آرامگاه ابدی‌اش پس از انجام آداب دفن میت آرام گرفت.

محسن جان! سلام ما را هم به ارباب برسان.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 6 مهر 96، کد مطلب: 4100456: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین