پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از در شرف نهایی شدن فاینانس خارجی تامین مالی هواپیماهای ایرباس و بوئینگ خبر داد و گفت: در انتقال پول هواپیماهای خریداری شده مشکلی نداریم.

شعارسال: فرزانه شرفبافی در نشست خبری ورود هواپیماهای ATR در پاسخ به پرسش خبرنگار  مبنی بر این‌که منابع مالی خرید هواپیماهای ای تی آر و ایرباس چگونه تامین و انتقال پول چگونه انجام شده است، اظهار کرد:‌ در بحث فاینانس این هواپیما و تامین مالی برنامه‌ای از پیش تعیین شده داریم و برای تامین فاینانس این هواپیماها (ATR) فاینانس از طریق منابع داخلی قابل تامین است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر این‌که آیا در انتقال پول خرید هواپیماها مشکلی دارید، افزود:‌برای ترانسفر مالی پول خرید هواپیماهای ایرباس و ای تی آر مشکلی نداریم و با پرداخت منابع مالی تا به حال 9 فروند هواپیما (ATR و ایرباس) وارد کشور شده است.

وی با بیان این‌که در بحث هواپیماهای ایرباس و بوئینگ ترجیح ما استفاده از منابع خارجی است، تاکید کرد: در حال مذاکرات فشرده با فاینانسورهای خارجی هستیم. روش ارائه این فاینانس‌ها در حال بررسی است و برای تامین منابع مالی هواپیماها فاینانس خارجی در شرف نهایی شدن است.

سرپرست ایران‌ایر گفت: با توجه به این‌که تولیدات اروپایی در حال فروش به هواپیماهایی جمهوری اسلامی ایران است از این رو اروپایی‌ها بیشتر به دنبال تامین فاینانس فروش این هواپیماها هستند.

شرفبافی یادآور شد: کمپانی ای تی آر فقط هواپیما نمی‌فروشد بلکه در تمام سرویس‌های این هواپیما با همکاری می‌کند و می‌خواهند این کار مشترک را ادامه دهند. قراردادها به نحوی امضا شده که در صورتیکه کار ساخت شروع شود پیش پرداخت انجام می‌شود. هواپیمای دهم و یازدهم در شرف برنامه‌ریزی برای تولید و تامین فاینانس قرار دارد.

وی در ابتدای نشست خبری به هدف خرید هواپیماهای ATR اشاره کرد و با بیان این‌که موتور این هواپیماها توربوپراپ است، گفت: «این هواپیما حداکثر ایمنی را دارد و حداقل سوانح را داشته است. بهره‌برداری از این هواپیما بسیار ساده بوده و نیازی به تجهیزات زیادی ندارد. با تعداد 50 فرودگاه موجود در کشور در صددیم شبکه پروازی بین شهری برای این هواپیما در نظر بگیریم و در جاهایی که تعداد مسافر کمتر از 100 نفر است از این نوع هواپیما استفاده کنیم. امروز حداقل 10 ساعت پرواز بودیم و خسته نشدیم، هواپیمای ای تی آرصدای کمی دارد و بنابراین رفاهی برای عامه مردم خواهد شد.»

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6مهر1396، کدخبر: 1532358: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین