پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد در صورت بروز تهدید فیزیکی برای خبرنگاران روسی در آمریکا، به آن واکنش جدی نشان داده خواهد شد.

شعار سال: "ماریا زاخاروا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو قطعا به اقدامات واشنگتن در برخورد با رسانه های گروهی روسی در صورت بروز تهدیدات فیزیکی برای خبرنگاران، پاسخ مناسب و قاطع نشان خواهد داد.

زاخاروا شب گذشته در یک برنامه زنده از شبکه یک تلویزیون روسیه گفت: «آمریکایی ها باید درک کنند: اگر آنها شرایطی را بوجود آورند که جان خبرنگاران روسی در معرض خطر قرار بگیرد و اگر از لحاظ فیزیکی احساس شود که فعالیت آنها هر روز در معرض تهدید قرار دارد، این شرایط قطعا پاسخ مناسب ما را در پی خواهد داشت و این انتخاب طرف روسی نیست، ولی ما مجبور به واکنش جدی خواهیم شد.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد که این کشور مبتکر اخراج هیچ فردی نبوده و اعطای روادید ورود به خاک فدراسیون روسیه را برای هیچکس لغو نکرده و نخواهد کرد، اگر طرفهای دیگر نیز بر اساس قواعد بازی رفتار کنند.

این دیپلمات روس با تاکید بر اینکه اقدامات دولت ایالات متحده علیه رسانه های گروهی فعال در این کشور اشتباه بزرگی است، افزود: «این یکی از دستاوردهای بزرگ ماست. اگر ما چیزی را بدست آوریم، مانند آزادی ارائه اطلاعات و آزادی بیان و آزادی رسانه ای، این فرصتی برای تحقق فعالیتهای روزنامه نگاری و خبرنگاری است و این دستاورد بزرگی است که نباید به آن آسیبی وارد شود.»

وی تاکید کرد که شرایط کنونی برای فعالیت رسانه های گروهی روسی در ایالات متحده بیش از اندازه سخت شده است. این در حالی است که آمریکا خود از لحاظ رسانه ای احاطه کاملی بر جهان دارد.

لازم به یادآوری است که پیش از این، "دیوید سیسیلینی" نماینده حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان کنگره خواستار آن شده بود که شبکه «راشا تودی» بعنوان یک عامل جاسوسی خارجی شناخته و اعلام شود. به عقیده وی، این اقدام به نفع مخاطبان آمریکایی بوده و مانعی هم برای فعالیت این شبکه تلویزیونی بوجود نخواهد آورد.

"مارگاریتا سیمونیان" مدیرکل شبکه تلویزیونی «آر.تی» در واکنش به این ابتکارعمل گفته است که چنین تصمیمی از سوی کنگره آمریکا می تواند به توقف فعالیت این شبکه در خاک ایالات متحده منجر شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 10 مهر 96، کدمطلب:1534434، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین