پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
«داود احمدی‌نژاد» در ۲۴ دی ماه ۱۳۹۵ دچار سکته قلبی شد و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفت. سرانجام وی در صبح روز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ در ۶۷ سالگی در بیمارستان حضرت ولیعصر تهران درگذشت.

شعارسال : داود احمدی نژاد» درگذشت. خبر کوتاه بود، اما مانند هر خبر دیگری که از شتافتن افراد به دیار باقی حکایت می کند؛ تکان دهنده و یادآور این حرف قدیمی ها که «مرگ، شتری است که در هر خانه ای می خوابد؛ دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد» برای همین فرد عادی و مسئول و غیر مسئول نمی شناسد و هر کسی باید آماده باشد تا در هر لحظه ای اجل سر رسید، به لقاء الله برود.

داود احمدی نژاد تا قبل از سال 87 با برادر کوچک ترش یعنی «محمود احمدی نژاد» مشکلی نداشت، اما پس از آن به خیرخواهی او برخاست و تلاش زیادی کرد که او از آنچه او «حلقه انحرافی» می نامید، جدا کند، ولی گویا تلاش برادر بزرگ بی نتیجه ماند تا امروز که خبر آمد به دیار ابدی شتافته است.

اختلاف «داود و محمود» بر سر چه بود؟

«داود احمدی‌نژاد» برادر بزرگ «محمود احمدی نژاد» رئیس دولت های نهم و دهم بود. او شش سال از محمود بزرگ تر و متولد سال ۱۳۲۹ در آرادان گرمسار بود. داود احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری برادرش محمود احمدی‌نژاد ابتدا به سمت ریاست بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد. سپس وی در مرداد ۱۳۸۷ از مقام خود کناره‌گیری کرد. علت کناره گیری او از این جایگاه اختلافش با برادر بر سر انتصاب «علی کردان» به پست وزارت کشور و نیز تأثیرپذیری محمود از مشایی و مشارکت دادن طرفداران مشایی در کارها بود.

همه چیز درباره «داوود احمدی‌نژاد»؛ خیرخواهی که به دیار باقی شتافت

پس از کناره گیری داود احمدی نژاد، برخی رسانه‌های اعلام کردند که او به خواست خود استعفا کرده ‌است. داود بعدها اختلافات با برادر کوچکترش (محمود احمدی‌نژاد) را پیرامون انتصاب علی کردان به پست وزارت کشور تأیید کرد. از طرفی هم در روز استیضاح کردان در مجلس شورای اسلامی، اطلاعیه‌ای هفت صفحه‌ای بر ضد وزیر کشور وقت احمدی نژاد در مجلس منتشر شد که برخی از رسانه‌ها داود را عامل انتشار این اعلامیه معرفی کردند.

مواضع «داود احمدی‌نژاد» و پاسخ‌های محمود

وقتی از پاستور خارج شد، سخنان غیررسمی‌اش با مقامات رسمی کشور دستاویزی برای تخریب و نقد بیشتر دولت‌های نهم و دهم شد و همچنان هم دستاویزی است برای پرده‌برداری از اسرار دو دولت محمود احمدی‌نژاد. مثلا در ماجرای یکشنبه سیاه بهارستان که محمود احمدی‌نژاد ادعاهایی را طرح کرد، علی لاریجانی رئیس مجلس هم در پاسخ به او از سخنان غیررسمی برادرش گفت.

البته نقدها و هجمه‌های او علیه دولت برادرش بی‌پاسخ نمی‌ماند و محمود احمدی‌نژاد یا به سبک مرسوم و محبوبش دست به قلم می‌شد و علیه او نامه‌ای پر از کنایه و استعاره می‌نوشت یا به عنوان سخنران محفلی بر نقد‌های برادر و همفکران او می‌تاخت.

فروردین سال ٩٠ بود که رسانه‌های نزدیک به حلقه یاران احمدی‌نژاد در پاستور، مدعی شدند: «داود برای پایان‌یافتن تأثیرگذاری مشایی بر عملکرد برادرش، رو به دعانویسی برده و دعایی را در حیاط خانه برادرش دفن کرده است». این عجیب‌ترین ادعای آن روزها درباره رابطه محمود و داود بود که داود احمدی‌نژاد را مجبور به موضع‌گیری کرد. او آن ایام با رسانه‌ها مصاحبه کرد و با تکذیب این خبر، گفت: «از انتشار این خبر بسیار متعجب شدم؛ چراکه خرافات در زندگی من هیچ‌گونه جایی ندارد و همیشه به ائمه اطهار(س) متوسل شده‌ام و امیدوارم این بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ای از بین برود».

مسئولیت‌های داود احمدی‌نژاد قبل و بعد از بازرسی ویژه

مدتی پس از کناره گیری داود احمدی‌نژاد از بازرسی ریاست جمهوری، او از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان دبیر جدید کمیته دائمی پدافند غیرعامل منصوب شد.

احمدی‌نژاد دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد دافوس است. وی پیش از آنکه به عنوان رئیس بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری منصوب شود، مسئولیت هایی در مخابرات و ارتباطات ناجا، وزارتخانه سپاه، ستاد فرماندهی کل قوا، بنیاد تعاون ناجا، وزارت دفاع و اطلاعات بسیج بر عهده داشته است. نام خانوادگی احمدی نژاد پیش از انقلاب صباغیان بوده که در پی پیروزی انقلاب اسلامی او فامیلش را به احمدی‌نژاد تغییر داده است.

داود احمدی‌نژاد در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲، به عنوان یک نامزد مستقل ثبت نام کرد، اما در ۲۹ اردیبهشت از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری کرد و به حمایت از سعید جلیلی پرداخت. در ادامه این رویدادها، او چند روز بعد و در هنگام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، اعلام کرد «سعید جلیلی و علی‌اکبر ولایتی» به ولایت نزدیک‌تر هستند، اما از ولایتی که پخته‌تر است حمایت می‌کند. او سپس در پاسخ به اینکه اگر نظر جامعتین با شخص دیگری باشد، شما از چه کاندیدایی حمایت می‌کنید؟ پاسخ داد: اگر نظر ائتلاف و جامعتین با شخص دیگری باشد، از او حمایت می‌کنم.

خبر شهادتی که تکذیب شد

با منزوی ‌شدن محمود احمدی‌نژاد در عالم سیاست، نام داود هم کمتر شنیده می‌شود؛ آخرین ‌بار که بعد از مدت‌ها خبری از او در رسانه‌ها منتشر شد، شایعه‌ای درباره شهادتش در فلوجه عراق در تیرماه سال جاری بود که در زمانی کوتاه به ‌سرعت در صدر اخبار داخلی قرار گرفت. خبر واقعیت نداشت و چرایی انتشارش نیز مبهم ماند. به دنبال آن از داود خبری نبود؛ نه موضع‌گیری، نه سخنرانی و نه عکسی که در محفلی سیاسی دیده شده باشد تا اینکه دیروز خبر آمد او در بیمارستان نیکان بستری است.

«داود احمدی‌نژاد» در ۲۴ دی ماه ۱۳۹۵ دچار سکته قلبی شد و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفت. سرانجام وی در صبح روز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ در ۶۷ سالگی در بیمارستان حضرت ولیعصر تهران درگذشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار: 12مهر 1396 ، کدخبر: 735498،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین