پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، با تصریح اینکه واژه مدافع حرم زاییده اتاق فکرها نیست، گفت: این واژه برآمده از جبهه‌های مقاومت است، جبهه‌ای که امروز فرزندان انقلاب اسلامی در کنار هم و از کشورهای مختلف در برابر جبهه استکبار مقاومت می‌کنند و آن‌ها را به اضمحلال می‌کشانند.

شعار سال: سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی پیش از ظهر امروز در مراسم هفتمین روز خاک‌سپاری پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی در نجف آباد اصفهان، اظهار کرد: این مجلس متعلق به همه شهداست، این شهید عالی‌مقام بر اساس حکمت خداوند و خصوصیات این جوان همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند خداوند او را نماینده و سخنگوی شهیدان قرارداد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید حججی از ناحیه ولی امر مسلمین این مدال پرافتخار نمایندگی و سخنگویی شهدای گران‌قدر را اضافه بر همه افتخاراتش دریافت کرد.

وی با بیان اینکه محسن حججی شهید عزیز است، اظهار کرد: بیان این کلمه از لسان فرمانده معظم کل قوا یعنی این شهید ذلت ناپذیر و سربلند است.

سردار قاآنی با اظهار اینکه همه شهدای مدافع حرم از سراسر منطقه و جهان در این شهید جوان دیده و خلاصه می‌شوند، گفت: به چهره این شهید حججی که نظاره می‌کنی گویی به این قافله سرافرازان شهدای مدافع حرم و حریم ولایت نگاه می‌کنیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به حضور گسترده مردم با سلایق و تفکرات مختلف در مراسم‌ها و علاقه‌مندی به شهید مدافع حرم محسن حججی، گفت: بیانات رهبری معظم انقلاب در خصوص شهید حججی مدال‌های رنگارنگی به این شهید گران‌قدر بوده است.

وی با بیان اینکه باید پرسید چگونه شهید حججی که یک آدم ساده و یک پاسدار ساده بود شهادتش این مقدار موج ایجاد کرد، گفت: این اخلاصی که در وجود این شهید بود و اینکه حرکت زندگی خود را بر مبنای یک مجاهد فی سبیل الله تنظیم کرد این‌گونه موج در سطح ایجاد کرد.

سردار قاآنی با بیان اینکه این شهید یک بُعد دیگر را نیز نمایان کرد، افزود: جهانیان باید بدانند یک ملت وقتی‌که یک حرکت بزرگ به سمت حکومت امام (عج) زمان را شروع کرده حتماً دارای ویژگی‌ها است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحمیل جنگ هشت‌ساله به ملت ایران، تأکید کرد: امت اسلامی ایران از پا نایستادند و مقاومت کردند و پس از جنگ تحمیلی منفعل ننشسته و حتی امروز در دفاع از مظلوم و دفاع از حریم اهل‌بیت سلام‌الله علیها حاضر به دفاع و گذشتن از جان شیرینشان هستند.

وی با بیان اینکه صلابت حادثه شهید حججی تابلو و عصاره‌ای از قابلیت‌های ملت ایران و شیعه را در دفاع از اسلام درحرکت به سمت حکومت جهانی امام زمان (عج) نشان داد، گفت: صلابت و مردانگی در چشمان شهید حججی به‌ظاهر اسیر در چنگال مزدور و تروریست داعشی از یک طرف و از طرف دیگر ترس و هراس در چشمان آن فرد پلید موج می‌زد.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: اگر مردم این همه این شهید را تکریم می‌کنند و او را احترام کردند نشان از قابلیت‌های ملت بزرگوار ما است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به جهانیان اظهار کرد: شیعه که به دنبال تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) هستند این قابلیت در آن‌ها وجود دارد که اولاً برای رسیدن به این هدف تلاش، مهاجرت و حتی شهید بشوند.

وی گفت: این مکتب عالی‌مقام که در امتداد حرکت سید و سالار شهیدان (ع)، حرکتی زنده است و راه سالار شهیدان و حضرات معصومان یک‌راه واقعی، جدی و ره‌رو دار است.

سردار قاآنی اظهار کرد: شهدای مدافع حرم و شهید بزرگوار حججی مهاجر، مجاهد و شهید فی سبیل الله هستند یعنی در اوج حرکت می‌کنند و اگر این خط باعزت زندگی و مبارزه کردن توسط این شهدای عالی‌مقام نبود قطعاً امروز ما در دنیا وضع دیگری داشتیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تهاجم‌های گسترده دشمن در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تأکید کرد: ایستادگی و جان‌فشانی ملت ایران به همه مظلومان عالم درس باعزت زندگی، مبارزه کردن و پیروزی در اوج مظلومیت را یاد داد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی جنایتکار و حدود هفتاد سال است در منطقه ما در حال جنایت و کشتار است، اظهار کرد: شهدای ما تابلوی هشت سال دفاع مقدس را ترسیم و به دنیا نشان دادند و در هر جا لازم باشد جوان‌های ملت حاضر شدند و چگونگی جنگ در اوج مظلومیت را نشان دادند سپس متأسی از آن حرکت‌هایی همچون حزب‌الله به راه افتادند که در سال 2002 رژیم صهیونیستی از دست آن‌ها نه شکست بلکه فرار کرد.

سردار قاآنی با بیان اینکه اسراییل زمانی که ملت ایران در حال آزادسازی خرمشهر بود در حال تسخیر جنوب لبنان بود، خاطرنشان کرد: این قدرت استکباری در جنگ شش‌روزه سه کشور عرب را شکست داد ولی شاهد هستیم بعدازاینکه فرهنگ شهدای انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شد چگونه این رژیم جنایتکار به ذلت کشانده شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مکتب انقلاب اسلامی ایران را انسان‌ساز معرفی و خاطرنشان کرد: کشور سعودی بیش از دو و نیم سال هست در حال کشتن مردم مظلوم یمن هستند ولی آن‌ها برگرفته از گفتمان و انقلاب اسلامی در برابر آن‌ها ایستادگی کرده‌اند و امروز برد موشک‌هایشان تا هزاران کیلومتر رفته است.

وی با بیان اینکه صلابت رفتار، نگاه نافذ، اقدام به‌موقع و رفتار شجاعانه این شهید مدافع حرم اثر خود را بر آدم‌های آزاده جهان می‌گذارد، تأکید کرد: مسیر شهدای ما همچنان در حال استمرار است و گرامی داشتن آن از سوی ما به دلیل این هست که این حرکت استمرار راه سیدالشهدا است.

سردار قاآنی با تصریح اینکه واژه مدافع حرم زاییده اتاق فکرها نیست، گفت: این واژه برآمده از جبهه‌های مقاومت است، جبهه‌ای که امروز فرزندان انقلاب اسلامی در کنار هم و از کشورهای مختلف در برابر جبهه استکبار مقاومت می‌کنند و آن‌ها را به اضمحلال می‌کشانند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، اظهار کرد: امام راحل فرمودند اگر بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شود کسی جرات جسارت به فرزندان معنوی پیامبر را ندارند؛ این شهدای مدافع حرم پرچم‌دار چنین بسیج جهانی هستند.

وی با بیان یانکه پرچم متعلق به شهید نه در ایران بلکه در اقصی و نقاط جهان در اهتزاز است گفت: امروز حزب‌الله لبنان و در عراق اگر می‌خواهند عملیاتی بکنند بخشی از آن را با یاد شهید حججی اجرا می‌کنند، ارادتمندان این شهید در اقصی و نقاط عالم هستند.

سردار قاآنی اظهار کرد: مسیر نورانی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم شهدای مدافعان حریم ولایت‌اند، در حقیقت شهدای مدافع حرم شهدای حریم ولایت هستند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مرگ بر همه غلبه می‌کند ولی شهید غلبه بر مرگ پیدا می‌کنند، اظهار کرد: مرگ در برابر شهدا به‌زانو درمی‌آید، شهدا نه‌تنها خودشان زنده‌اند بلکه جامعه مرده را زنده می‌کنند.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) راه باعزت پیش روی ما باز کردند، این راه همچنان ادامه دارد، از خانواده شهدای مدافع حرم بپرسید آن‌ها به کمتر از رسیدن به حکومت جهانی امام زمان (عج) راضی نیستند.

سردار قاآنی با اظهار اینکه آمریکای جنایتکار دو جنگ بزرگ را در منطقه تحمیل کرد و هیچ‌چیزی به دست نیاورده‌اند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها خوارتر از قبل شده‌اند و خود نیز معترف‌اند، این مکتب و مراسم شهدای ما همین‌جور در حال حرکت در جهان است و افراد مشتاق به پیوستن به آن هستند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: از توپ‌وتشر و حرف‌های بی‌ادبانه رییس‌جمهور آمریکا جای هیچ ترس و نگرانی نیست.

وی تصریح کرد: با داشتن چنین جوان‌ها و نورانیت ولایت، جمهوری اسلامی جای ترس نیست و آمریکایی‌ها بدانند که ما دیگر خوردنی آن‌ها نیستیم.

سردار قاآنی گفت: آمریکایی‌ها قطعاً به‌مراتب بیش از اینکه به ما خسارت زده‌اند به خودشان خسارت واردشده است، ما آن‌ها را رها نخواهیم کرد و به حول و قوه الهی در زمینه‌های مختلف نه‌تنها توانمند در دفاع از خودمان هستیم بلکه از ملت‌های دیگر همه حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به هزینه هنگفت آمریکا در عراق و افغانستان، گفت: رسم و راه دفاع عزت‌مدارانه که شهدای به مردم منطقه آموختند در استمرار راه سیدالشهدا و اثرگذاری انقلاب اسلامی منجر به فرار آمریکایی‌ها از عراق شد.

سردار قاآنی پرچم‌داران فرهنگ انقلاب اسلامی را شهدا عنوان کرد و گفت: ما اثرگذار هستیم و این فرهنگ در کشورهای دیگر نیز تزریق‌شده است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بازگشت پیکر شهید حججی در ایام محرم، اظهار کرد: بازگشت پیکر این شهید همه دل‌ها را متوجه کربلا کرد و به دیگران آموخت با عزت زندگی و از دنیا رفتن سیدالشهدا همچنان ادامه دارد.

به گزارش صاحب‌نیوز، مراسم هفتمین روز خاک‌سپاری پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی و یادبود 10 تن از شهدای مدافع حرم و هشت تن از شهدای مدافع خرم تیپ فاطمیون پیش از ظهر امروز در حسینیه فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با حضور پرشور مردم برگزار شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری راه دانا ، تاریخ انتشار 13 مهر 96، کدمطلب:1207586، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین